Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35737
    Subb4n
    Deltagare

      Letar efter nya sommardäck till subban. 225/40/18 ska det vara, kan ni rekommendera något märke? Själv har jag tittat på falken och toyo tires vad tycks om det?

      #287891
      Koffe
      Keymaster

        Vad är det för subba och hur ska den köras?
        Jag kulle nog inte rekommendera samma däck till en pendlarlegacy som till en svängaimpreza, tänker jag.

        #287896
        Subb4n
        Deltagare

          Vad är det för subba och hur ska den köras?
          Jag kulle nog inte rekommendera samma däck till en pendlarlegacy som till en svängaimpreza, tänker jag.

          Det är en 2006 WRX med smidd motor som ska mappas till 350hk. Det är min daily driver men vill ändå ha ett par schyssta däck tänker mig runt 1250kr/styck

          #287892
          Gloremir
          Deltagare

            Jag säger TOYO PROXES T1R, jag är toknöjd med mina. åker ju dock mest kurviga vägar och kanske 500-1000 mil / sommar med min. så kan inte tala om livslängden.

            #287893
            TommyToad
            Deltagare

              Håller med om Toyo Proxes T1R, kör sådana 225/40/18.

              #287890
              Turbovin
              Deltagare

                Tror Hankook kan va ett bättre däck för liknande pengar. Brukar hamna i topp i tester och T1R är väl rätt gammalt vid det här laget. Kör Hankook på M3an och är riktigt nöjd. Blir såna till Subarun också istället för Falkendäcken som sitter på.

                #287895
                Clubberlang
                Deltagare

                  Om det är en daily driver med mera effekt kan jag rekommendera Kumho Ecsta LE Sport KU39, godkända upp till 300km/h. Kostar i runda slängar 800 kr/styck i din storlek. Det är även extra förstärkt vilket är bra om man kör lite inspirerat :rolleyes:

                  #287897
                  BertErik
                  Deltagare

                    Håller med om Toyo Proxes T1R, kör sådana 225/40/18.

                    Bra däck detta. Men hoppa upp en Toyomodell, T1 Sport är ersättaren.

                    #287894
                    TommyToad
                    Deltagare

                      Bra däck detta. Men hoppa upp en Toyomodell, T1 Sport är ersättaren.

                      Sorry, T1 Sport är vad jag har.
                      (Lite snurrigt när man kört R888, T1R, T1S)

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.