Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    HRJ
    Deltagare

Tjena,

Jag behöver nya sommardäck till Outbacken, vad använder ni och vad rekommenderas?
      Är det någon som har handlat däck på nätet? Hur fungerade det?

All feedback är varmt välkommen! 🙂

HRJ
      Deltagare

Ingen som har några förslag? Börjar ju att dra ihop så att säga…

GrizzlyBear
        Deltagare

Är väl Geolander från Yokohama som sitter på original och de fungerar väl alldeles utmärkt på dem. Dock finns det ju billigare däck att rulla på om man vill. Rullar själv på Yokohama av någon annan modell jag inte kommer ihåg namnet på och är väldigt nöjd med dem. Nokian ska vara tysta däck har jag hört vilken kansks kan vara önskvärt?

Att handla från nätet har jag bara bra erfarenheter från. Avsevärt billigare än ett besök hos däckkrängaren. Norden Däck är billiga liksom Däckonline.

HRJ
          Deltagare

Hmm, det enda Geolander jag hittade var M+S. Det är väl någon typ av allrounddäck? Inte riktigt bra på något, eller?

Palm
            Deltagare

Vad är det för dimensioner på en outback, lite fetare än standard storlekarna antar jag?

HRJ
              Deltagare

215/60-16 skall jag ha på min. Den nya generationen misstänker jag skall ha 17″
                Vi hade en Toyota Corolla Verso förut, den hade också väldigt egen dimension, något japanskt kanske?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.