SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor soppatryck standard GT(99)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    jraberg
    Deltagare

chansar på svar här då inte google kan hjälpa mig..

vad är ert standard soppatryck vid tomgång alternativt idealvärdet med vakumslangen(?) ryckt?

Bilen går grymt fett och då mappen funkat i ett antal år med bara mindre justeringar(klapp på axeln jerry) tror jag att jag kör med För högt soppatryck för om inte så är ngt fel då den ligger utanför mätområdet på bb lambdan.
      Vill dock inte sänka för mkt.

Vad har ni? (som har mätare men inte trimmat)

-johan

RXY430
      Deltagare
        Manor
        Deltagare

3 kg tror jag min onödigaste Defimätare visar på tomgång…om det nu är kg som den visar.

Strat
          Deltagare

3 kg (bar) ska det va. Jag kör 4 🙂

/Claes

jraberg
            Deltagare

man tackar! undrar varför jag inte hittade det i manualen jag laddat ner =/ där står ju uppenbarligen det jag letat febrilt efter…

ligger för närvarande på 3.5 på tomgång(dvs inte atmosfäriskt tryck) och känner bensinlukt när jag växlar efter fullt ladd och då brukar den ge ca 4,2 bar tror jag. har haft det ett tag så högre än 3.5 vågar jag nog inte gå just nu då det kanske läcker ngnstans(?)

Ligger du på 4bar på tomgång Strat? låter vettigt med tanke på treans cylinder men då borde du ju ha närmare 5 bar vid ladd? =/

Då borde ju slangar och kopplingar palla med lite iaf. och lukten min komma från ngt annat förhoppningsvis.

-johan

Strat
              Deltagare

4 bar relativt plenumtryck, så på tomgång ligger jag nog närmre 3 bar. Kommer inte riktigt ihåg men det borde vara så 🙂

/Claes

jraberg
                Deltagare

ah, tack! då har jag definitivt för högt tryck.

-johan

Kvarnis
                  Deltagare

3.2kg utan slang till insug, brukar vara bra om man inte behöver högre.
                    Soppa trycket höjer man som bekant för att få mer soppa att tillgå utan att byta spridare :), vilekt är vanligt vid turbo byte m.m utan att byta spridare

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.