Bytte växellåds olja i lördags och såg att magneten på pluggen sugit åt sig lite metallspån. Är det så att jag står inför ett låd-ras eller kan jag sova tryggt forsättningsvis? ;(
En liten ansamling av ”mjukt” sågfilsspån är normalt, bitar skall det inte vara.
Att det kan vara lite svårt att få i en växel beror nästan alltid på en lätt sliten synkring (dreven ligger alltid i kontakt med varandra till skillnad mot vad de flesta tror, man flyttar inte dreven när man lägger i en växel, utan lägger på drivning på drevet ifråga).
En liten ansamling av ”mjukt” sågfilsspån är normalt, bitar skall det inte vara.Att det kan vara lite svårt att få i en växel beror nästan alltid på en lätt sliten synkring (dreven ligger alltid i kontakt med varandra till skillnad mot vad de flesta tror, man flyttar inte dreven när man lägger i en växel, utan lägger på drivning på drevet ifråga).Bekymra er mindre, kör mer./J
Ok, låter som jag kan slappna av då med andra ord…eller inte kanske, för jag har märkt på senare tid att det kommer svagt tjut från lådan? när jag ger gas och ligger runt 80-90 km/h? Men endast när jag ger gas… Kan d vara nåt som har med lådan att göra?
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.