• Detta ämne har 9 svar, 1,525 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av challe.
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Hjelm
    Deltagare

Hej!
      Sugen på att byta ut org-ratten på sti`n ,2004!

Vad kör ni med storlek & djup?, är väl rätt individuellt det där, men vill ha en sparco mocka ratt med tillbehörande nav (ej snapoff) kanske något mindre än org och något som bygger utåt lite mer iaf 🙂 vet inte vad man ska ha, helt värdelös på rattar !:)

tips & råd är välkomnande!

Hjelm
      Deltagare

Jag har kört med både 330mm och 350mm, måste säga att jag föredrar nog 350mm.

Mocka är ju jävligt helrätt, men ska du köra utan handskar så tycker jag du ska köpa en i läder ändå. Mocka blir äckligt mycket snabbt när man kör utan handskar.

Min Sparco R345 är jag svinnöjd med, 63mm djup:

Okej okej!låter ju lovande då.. ratten blir inte i upp i bröstet ? 🙂 Vart inhandlar man såna hära fina tillbehör för fint pris ?d—0.o—b

Jim_s
        Deltagare

Håller med Oskar. Ska du inte köra med handskar så är läder att rekommendera.

Jag har dock inte en sparco. Har en luisi som jag är otroligt nöjd med. Har använt den dagligen i ca 1 år och den är ännu som ny.

Diameter: 350 mm (13,8″)

Djup: 75 mm

Inhandlades på följande sida (dock hade de kampanj då):

http://www.seabeach.se/mirage-corsa-ladsvsv-p-162.aspx?externalsearch=1

adam.b.w
          Deltagare

det navet jag hsr passar till ratten på bilden. jag ska hämta häm deg i väckan johan;-)

Gyver
            Deltagare

Håller också på att kika efter en sportratt.
              Definitivt läder och gärna lite tjockare grepp, har man mockaratt så är dem ju oftast lite tunnare för att man skall kunna greppa dem ordentligt med handskar. Har kommit fram till att Personal Grinta är en bra kandidat, tjockt skönt grepp och bra kvalitet på lädret verkar det som enligt recensioner.

Hjelm
              Deltagare

Hur är det med navet ? är det nått speciellt med airbagen eller hur funkar de ?

Hjelm
                Deltagare

jo annat nav fattar jag att man måste ha, men just det med airbagen och om det finns bättre/sämre nav, vad är värt att handla.. 🙂

Jim_s
                  Deltagare

jo annat nav fattar jag att man måste ha, men just det med airbagen och om det finns bättre/sämre nav, vad är värt att handla.. 🙂

Passar navet och ratten sitter fast så är det nog inte så mycket att fundera över. 🙂

Jim_s
                    Deltagare

Har för mig att det var ett 2 ohms motstånd som följde med mitt nav.

challe
                      Deltagare

Japp det stämmer, jag knallande in till en radio/tv handlare, dock så hade han inte ett så litet som 2ohm så det fick bli 2st 4 ohms i serie

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.