- Detta ämne har 4 svar, 1,188 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av 555_STI.
-
FörfattareInlägg
-
23 september, 2011 kl. 16:07 #26800555_STIDeltagare
Nu var det ganska länge sedan jag var in och skrev någonting, jag skäms för det!
Jag håller på äntligen att ordna någon bil, jag tror faktist den här gång det blir av, inga barn förväntas födas inom nära framtid och ingen stor husprojekt på gång (som jag känner till).
Frågan, har någon tagit hem en Spec C eller blobeye (2003-2005) JDM Sti från England?
Hade ni några problem att få in den? Speciellt Spec C. Har även haft en kompis igår titta på en tidig Litchfield Type25, den var i bra skick, jag blir bara lite orolig för 2.5l motor samt inreggning.
Visst är det så att ibland med JDM bilar man /har tur/ med helbilsgodkännd problem?
Tackar! (och hoppas att kunna bidra mer nu ;))
23 september, 2011 kl. 16:43 #229886TurbovinDeltagareDet går ju en Spec C i Sverige (ombyggd till LHD) samt en Type RA-R också som jag vet om.
Var väl Sladden som byggde om Spec C:n till LHD, vet inte om det var han som tog in den.
Lär inte finnas nåt typat helbilsgodkännande för JDM-bilarna så den punkten är väl skön att slippa.
Jag skulle hellre ha lite is i magen och leta upp en 2005:a Spec C istället för Litchfielden.
23 september, 2011 kl. 17:53 #229884555_STIDeltagareDet går ju en Spec C i Sverige (ombyggd till LHD) samt en Type RA-R också som jag vet om.
Var väl Sladden som byggde om Spec C:n till LHD, vet inte om det var han som tog in den.
Lär inte finnas nåt typat helbilsgodkännande för JDM-bilarna så den punkten är väl skön att slippa.
Jag skulle hellre ha lite is i magen och leta upp en 2005:a Spec C istället för Litchfielden.
Mm, jag skulle också hellre ha en Spec C eg. pga vikten och att jag vill inte ha mycket “skräp”.. jag undrar bara om det är tur att man kan få in en sån eller om den räknas bara som en vanlig JDM Sti, man borde iaf kunna få en CoC på en sån eftersom de kan reggas i England tycker jag 🙂
De nyare Spec C:or är lite över min budget, jag kan säkert köpa en 03-04 iaf. Men de växer inte på träd 🙁
26 september, 2011 kl. 15:45 #229887Fricke.wDeltagareEn Litchfield Type25 behöver inte vara något dåligt köp, då top modelerna av dom, har smida cosworth delar i sig 😀 men de gäller ju att ta reda på vad som är gjort av Litchfield innan köp då förstås.
26 september, 2011 kl. 19:53 #229885555_STIDeltagareEn Litchfield Type25 behöver inte vara något dåligt köp, då top modelerna av dom, har smida cosworth delar i sig 😀 men de gäller ju att ta reda på vad som är gjort av Litchfield innan köp då förstås.
Nej nej, det inte inte dåligt köp, men jag skulle kolla upp det. ScoobyClinic har sagt att den skall klara 480HK innan man behöver göra mer iaf. Det lär räcka!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.