SSC Allmänt snack Allmänt småprat Spec C RA-R på Garaget…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    specialized
    Deltagare

En del kanske har sett den, men jag visste inte ens det fanns någon i Sverige, så jag slänger upp länken här 🙂
      Satan sicken bil :p
      http://www.garaget.org/?car=210130

….

tendency
      Deltagare

Hoho, fränt. Snyggt i vitt.. bra mycket snyggare än den där orange..

goffemannen
        Deltagare

det är några veckor sen ja såg den. riktigt grym bil de där

syke
          Blockerad

Oh herrejävlar så läcker!

Erok
            Deltagare

Luktar foilering av min !

ronnyh
              Deltagare

Nu är ribban satt för mitt nästa bilköp! Vad är oddsen för att hitta en vänsterstyrd ”Spec-C” i Sverige? (Såvida denna inte dyker upp för försäljning..)

specialized
                Deltagare

Nu är ribban satt för mitt nästa bilköp! Vad är oddsen för att hitta en vänsterstyrd ”Spec-C” i Sverige? (Såvida denna inte dyker upp för försäljning..)

Spec C och Spec C RA-R är 2 olika modeller, varav RA-R är den mest ovanliga.
                  Sannolikheten att du hittar någon av dessa till salu i Sverige är ungefär 0
                  De är dessutom högerstyrda från början vilket gör att de ska konverteras.

Mig veterligen finns bara en av varje här i Sverige.
                  RA-R én i länken ovan, samt en Spec C som ägs av ” sladden” här på forumet.
                  http://www.garaget.org/?car=188857

………..

Mats
                  Deltagare

Va f*n nån som snott min kokare ju.
                    Dom e bara såå grymma.

En sån ska ja ha när jag blir stor.

Bodyshot
                    Deltagare

Jag har pratat med ägaren till den där, han hittade den i Tyskland och den var INTE konverterad utan den var vänsterstyrd från fabrik för rallybruk. Egentligen letade han evo berättade han men han kunde inte låta bli denna när han såg den 🙂

Riktigt snygg kärra! 😀

goffemannen
                      Deltagare

Jag har pratat med ägaren till den där, han hittade den i Tyskland och den var INTE konverterad utan den var vänsterstyrd från fabrik för rallybruk. Egentligen letade han evo berättade han men han kunde inte låta bli denna när han såg den 🙂

Riktigt snygg kärra! 😀

Åfan. de är ju grymmt =). Ja vill också ha…

Orix
                        Deltagare

Här är en riktigt snygg kärra faktiskt inte sett sådan tidigare !!

http://www.blocket.se/goteborg/Subaru_Impreza_RB_320_WRX_STI_Endast_320_Ex_29665085.htm?ca=13&w=3

Cool inredning

Bodyshot
                          Deltagare

Här är en riktigt snygg kärra faktiskt inte sett sådan tidigare !!

http://www.blocket.se/goteborg/Subaru_Impreza_RB_320_WRX_STI_Endast_320_Ex_29665085.htm?ca=13&w=3

Cool inredning

Matchade inte riktigt det blåa golvet bara… 😛

Orix
                            Deltagare

Matchade inte riktigt det blåa golvet bara… 😛

Det är sant ifs =) är det samma motor som i alla andra sti eller är det något mera i den här ?

Fricke.w
                              Deltagare

Do mbilarna var bygd för den engelska marknaden till mine av just rhicard burns, som dog i cancer, om de bara bygdes 320 bilar som de står i anonsen, låter jag vara osagt, där emot lämnar dom 320hk i standard utförande, i princip englands svar på våra Petter solberg edition bilar, fast med annan program vara och lite mer, är riktigt biliga i england dom där.

Läs mer om alla impreza sti modeler här, om du scrollar ner lite 🙂 : http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza_WRX_STI

specialized
                                Deltagare

Det är sant ifs =) är det samma motor som i alla andra sti eller är det något mera i den här ?

Som tidare nämts så är det precis samma motorer som i de svensksålda, dock med annan mjukvara.

Det speciella med RA-R och Spec-C, som tråden egentligen handlade om, är bland annat att dessa har 2.0 L Twinscroll -motorer, är lättade (ca 150-200 kg), och har betydligt värre fjädring och bromsar än vanliga Eurospec STi :er.

Skulle tippa på att dessa bilar i orginalskick, åker i från en hel del vanliga STi:er som trimmats både väghållningsmässigt/motormässigt, runt en bana 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.