SSC Allmänt snack Träffar Speed Weekend, Orsa 11-12 mars 2011

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 39 totalt)
  • Författare
    Magnus666
    Deltagare

3 imprezor anmälda hittills..

Garagekungen
      Deltagare

Har lite funderingar runt däcksval.. Har kört fort med Hakka 7 på is å det kan bli lite väl spännande. Kört på rally dubb å det suger fast sååå in i helv.. Någon med erfarenhet av så kallade ”Monte Carlo däck”?

Så, vad kom du upp i för hastighet med 7-orna innan det började släppa…?
        Kul att ha som ref. då jag tänker åka på mina 4-or (precis som nån annan här eller… 🙂 )
        😉

Och jag kör med dubbade hakka 4 😉 ska. Nog kunna vara med bara bilen är kvar, är ungefär då jag tänkt sälja den liksom. 🙂

3 imprezor anmälda hittills..

Kul då siktar vi väl på egen depå.

Magnus666
        Deltagare

Runt 160, vet inte om sidvinden sabbade spelade in..
          Tycker absolut att vi satsar på egen depå!

Garagekungen
          Deltagare

Runt 160…
            …Tycker absolut att vi satsar på egen depå!

Då snackar jag med Glenn om det 🙂

Om jag fixar depå´n – vem fixar ”grid-girls”…
            …det tror jag skulle väcka viss uppmärksamhet bland alla snöflingor… 😀
            Ha-ha-ha…

Mäki
            Deltagare

Är ej anmäld än, gör nog detta efter nyår då ekonomin förhoppningsvis slipper stora smällar jag inte räknat med 😉

Tobbster
              Deltagare

Var uppe med 5100 förra året i Orsa med Bitchen, vanlig isbana då dock. Det var najs som satan! Riktigt kul måste jag säga. Det blir även en tur upp dit i år. Det är ju även kul att SpeedWeekend kommer dit och kör. Glenn Ocklund brukar vara riktigt bra på att arra när det kommer till iskörning.

Jag kan ju passa på att tipsa om att han även håller på att sätta ihop en bana uppe i Norrtälje som kommer att bli riktigt trevlig. 20-30m bred och ca 1500-2000m lång. Det som ställer till det lite är att det kommit en del snö på banan vilket försenar isen något, men det jobbas på att få bort snö just nu för att det ska bli en tjock och säker bana. 🙂

Jag förväntar mig att se några subbor där senare i vinter.

Vore ju även skoj att träffa några uppe i Orsa. Det börjar dock bli ont om boende, så om man vill åka upp så bör man vara framme och boka nu.

Btw, Glenn är i Orsa å sätter rakan just nu och det är 22cm is. 🙂

Mvh

Garagekungen
                Deltagare

Nu är egen Subaru-depå fixad.
                  Jag har haft kontakt med Glenn som är med på noterna. 🙂

Jag räknar med att åka upp med två bilar (familjekombin som service fordon, kan t.o.m. ta släp om det behövs), så det finns möjlighet att ta med lite ”Subaru attribut” om nån från Sthlm-omr har behov av det.

Glen efterfrågade om vi har nån egen affisch eller liknande som vi skulle vilja lägga upp på hans hemsida.
                  Är det nån här som har eller kan snickra ihop en trevlig sida med lite lagom attityd – så gärna för mig.

Var inte blyga nu – kom med å sätt övriga märken på plats !!!
                  😀

Garagekungen
                  Deltagare

Var uppe med 5100 förra året i Orsa…
                    …Riktigt kul måste jag säga. Det blir även en tur upp dit i år. Det är ju även kul att SpeedWeekend kommer dit och kör. Glenn Ocklund brukar vara riktigt bra på att arra när det kommer till iskörning.

Jag kan ju passa på att tipsa om att han även håller på att sätta ihop en bana uppe i Norrtälje som kommer att bli riktigt trevlig. 20-30m bred och ca 1500-2000m lång. Det som ställer till det lite är att det kommit en del snö på banan vilket försenar isen något, men det jobbas på att få bort snö just nu för att det ska bli en tjock och säker bana. 🙂

Jag förväntar mig att se några subbor där senare i vinter.

Vore ju även skoj att träffa några uppe i Orsa. Det börjar dock bli ont om boende, så om man vill åka upp så bör man vara framme och boka nu.

Btw, Glenn är i Orsa å sätter rakan just nu och det är 22cm is. 🙂

Mvh

Tänkte bara höra om det blivit nån plogning gjord i Norrtälje…
                    …vor kul att komma förbi. 😉

Samtidigt vill jag lyfta tråden så att om möjligt fler får upp ögonen på att ”Vi med Subaru” har egen depå på isen i Orsa. 😀
                    Hoppas ni kommer dit med era bilar även om ni inte tänker köra på isen.

Vore kul om vi blir ett gäng så att det känns att Impreza klubben finns – bra tillfälle att vara lite ambassadör för hobbyn !!!

Ni som tänker/funderar på att komma kan väl slänga in en rad här i tråden så jag vet hur många vi kan bli 🙂

Vi ses !!!
                    /
                    Svante

hall0n
                    Deltagare

Jag kommer upp med vinter impreza wrx:en. Kommer dock stå med mina polare i depån.
                      Var uppe förra året också med racebilen, riktigt roligt var det då också, hoppas på lika lyckat event denna gång.

Garagekungen
                      Deltagare

Kul hall0n !

Har en fråga från Glenn:
                        Har klubben någon reklam-banner (eller info-blad, liknande) som han kan lägga upp på sin hemsida ?

Han vill göra lite reklam om att vi blir representerade med egen depå…
                        😉

(jag är ju så ny – så jag har inte riktigt koll på hur SSi gör med sånt här)

Garagekungen
                        Deltagare

Vill bara meddela att jag gått in på IDCN (norska Impreza klubben) och bjudit in dem att stå tillsammans med oss i vår depå om de vill. 🙂

Vore kul med lite utbyte – vet att Zetterlund är av samma åsikt.

Lyfter samtidigt frågan igen om SSC har något info-blad eller liknande som man vill (skulle kunna) publicera på Landracings hemsida där vi berättar lite om vilka vi är ?

Ha det så kul – vintern är snart tillbaka… !
                          / GK

Garagekungen
                          Deltagare

Glenn bad mig om reg-nr på de Subaru/Impreza-bilar som tänker kommer förbi och bara stå i depån med oss som kör.

Det är helt OK att vara ”hang-around” till de stora… :p

…skämt å sido, så behöver insläppet tydligen veta regnummer så de släpper in bilarna till depåområdet.
                            Vi som kör har ju redan passertillstånd.

Vore roligt om vi blir många Subaru i depån – alla behöver ju inte köra. 😀
                            Ni som är intresserade kan skicka ett PM med ert både tel-nummer och reg-nummer så skall jag vidarebefordra reg-nummer till sekreteriatet (behöver ju inte lägga ut regnummer här).

Observera att tävlingen är FREDAG – LÖRDAG med reservdag på söndag, så ni inte åker dit på söndagen och sjön är tom…

LegacyLarsa
                            Keymaster

http://www.dt.se/nyheter/orsa/article913691.ece

Då är det kanske dags att ta reda på vilka som är intresserade av att åka dit.

Själv tänkte jag åka dit på lördagen och titta.

LegacyLarsa
                              Keymaster

Hur gick det med tältet?
                                Än så länge bara en anmäld, som vill dit och titta(två med mig) men det är väl ingen som vågar använda bilen på vintern 😉

/Larsa

Magnus666
                                Deltagare

Banan ser kanon ut! Är i Orsa och var ner och kollade igår kväll, isen är hård och blank och inte mycket snö där jag var och tittade. Lätt att ta sej till depå/start området, kommer bli en super helg.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 39 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.