- Detta ämne har 12 svar, 844 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 2 månader sedan av pannan.
-
FörfattareInlägg
-
6 oktober, 2004 kl. 22:18 #21609SpeedWorksDeltagare
Hej på Er alla Subaruåkare.
SpeedWorks Stockholm behöver Er hjälp. Den 18-19 Oktober kommer AEM och DC Sports huvudutvecklare av prestandaprodukter till Stockholm för att testmontera ett antal komponenter på olika Japanska bilar av Europeiska modeller. Subaru Impreza är en av dem.
Vi bjuder på installationen (testinstallationen) och erbjuder 10% rabatt på delarna som monteras på bilen. Det vi vill testmontera är turbo-up-pipes, avgassystem samt turbogrenrör.
Vi letar därför efter följande bilar att testmontera dessa saker på. Vi behöver ett svar från intresserade senast fredag denna vecka (den 8 Oktober, snabba puckar alltså). Priserna på grejjerna finns på vår hemsida http://www.speedworks.se/shop. Vi ger 10-20% på delarna.
Söker testpiloter till:
Subaru Impreza GT 99-
Vi vill testinstallera: Grenrör, turbo up pipe, avgassystem, AEM EMS (motorstyrning).Subaru Impreza WRX och STi
Vi vill testmontera: Grenrör, turbo up pipe, avgassystem, AEM EMS (motorstyrning)Ni kan ringa oss på 08-7760016 eller maila på info@speedworks.se om Ni är intresserade. Alla installationer sker här i Sthlm i våra lokaler.
MVH,
Klaus
SpeedWorks7 oktober, 2004 kl. 06:00 #185653BlockenDeltagareWow! Vilket kanontillfälle för en regionträff, Strat! 😀
Vi tackar Speedworks för erbjudandet! 🙂
Mvh AB
Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
7 oktober, 2004 kl. 07:27 #185654dlehtihetDeltagareHmmm, låter ju kalas, men det saknas väl en sak där… bränslepump någon?? 😉
:+
>Wow! Vilket kanontillfälle för en regionträff, Strat! 😀
>
>Vi tackar Speedworks för erbjudandet! 🙂
>
>Mvh AB
>
>
>
>Min
>STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif8 oktober, 2004 kl. 09:03 #185650StratDeltagareVicken grej 🙂 Detta tillfälle kan vi ju inte missa? Kom igen och hör av er till Speedworks nu! Dom har även en grym monter på Street Cars Fest, så titta förbi och snacka med killarna där.
Om nu nånting extra skulle behövas, tex soppapump, så tror jag att det löser sig på ett smidigt sätt 😉
8 oktober, 2004 kl. 11:35 #185655KvarnisDeltagarekunnde ju tänkt mig pröva aem ecu’n men har redan en autronic å lite långt att åka för att testa den 😉
19 oktober, 2004 kl. 13:47 #185658pannanDeltagareJag vet inte om det var dig Claus jag pratade med när jag var förbi Speedwork för någon vecka sedan. Vi pratade en del angående delar till STI:n bl a Buddy club produkter.
Jag är intresserad av avgassystemet, uppipen och downpipen. AEM hoppar jag just nu då jag inte vill klippa i kabelstammen då bilen är helt ny. Lutar mest åt en EcuTek steg III programmering.
Bilen har inte kommit ännu har tryckt på min leverantör och jag hoppas att erbjudandet står kvar ett par veckor till.
Mvh
Johan19 oktober, 2004 kl. 14:38 #185656GrusdraparnDeltagare>Jag vet inte om det var dig Claus jag pratade med när jag var
>förbi Speedwork för någon vecka sedan. Vi pratade en del
>angående delar till STI:n bl a Buddy club produkter.
>
>Jag är intresserad av avgassystemet, uppipen och downpipen.
>AEM hoppar jag just nu då jag inte vill klippa i kabelstammen
>då bilen är helt ny. Lutar mest åt en EcuTek steg III
>programmering.
>
>Bilen har inte kommit ännu har tryckt på min leverantör och
>jag hoppas att erbjudandet står kvar ett par veckor till.
>
>Mvh
>Johan18-19 oktober skulle det väl vara, idag är det den 19:e om jag minns helt fel.
/K
19 oktober, 2004 kl. 14:47 #185659pannanDeltagare>18-19 oktober skulle det väl vara, idag är det den 19:e om jag
>minns helt fel.
>
>/KInte så svårt att kolla datum, för ner musen till höger över klockan på skrivbordet 😛
Jag ställde en fråga. Låter någon av dem svara på det. De kanske inte har fått tag på någon new age STI.
19 oktober, 2004 kl. 14:53 #185657GrusdraparnDeltagare>>18-19 oktober skulle det väl vara, idag är det den 19:e om
>jag
>>minns helt fel.
>>
>>/K
>
>Inte så svårt att kolla datum, för ner musen till höger över
>klockan på skrivbordet 😛
>
>Jag ställde en fråga. Låter någon av dem svara på det. De
>kanske inte har fått tag på någon new age STI.
>Jaja..lugna sig vettu! Ville bara upplysa dig om när det var grabbarna reser hit. Men som du säger tar de sig kanske en extra resa för att få skruva på lite nyare grejer, överlåter det till dem…
Mvh Klas
19 oktober, 2004 kl. 15:52 #185651StratDeltagareAEM ECU’n är bara att plugga in, då den kör på original sensorer. Kommer med en basmapp och auto-tune. Finns allt lull-lull på den så man är ju lite sugen :9
19 oktober, 2004 kl. 17:51 #185660pannanDeltagare>AEM ECU’n är bara att plugga in, då den kör på original
>sensorer. Kommer med en basmapp och auto-tune. Finns allt
>lull-lull på den så man är ju lite sugen :9
>
>http://www.aempower.com/product_ems.aspOk, har vänner som bl a kör med AEM på 3000 GT och de har fått klippa en del av kabelstammen för att få in den. Stod att det var plug n play för dem med 🙂 Känns inte så kul om en bil är ny. Iof trimmar man så försvinner ju alla garantier endå..
Helt klart intressant om man slipper klippa kablar
Vad kan man ställa i t ex en EcuTek mappning jämte att byta till AEM? Vet att det finns launch control och lite andra fenesser. Men just justeringsmöjligheter kontra varandra?
19 oktober, 2004 kl. 20:05 #185652StratDeltagareMed AEM’s ecu har du full access till alla parametrar, vilket både är bra och dåligt. Gäller att ha stenkoll 😮 Laddade hem demot dom har på sajten och det finns _mycket_ att pilla på…
Med Ecutek kan mapparen aktivera User Tune (http://www.ecutek.com/products/usertune/) vilket ger access till några grundläggande parametrar. Launch control går ju att få på de nya bilarna men inte respons (als).
19 oktober, 2004 kl. 21:00 #185661pannanDeltagare>Med AEM’s ecu har du full access till alla parametrar, vilket
>både är bra och dåligt. Gäller att ha stenkoll 😮 Laddade hem
>demot dom har på sajten och det finns _mycket_ att pilla
>på…
>
>Med Ecutek kan mapparen aktivera User Tune
>(http://www.ecutek.com/products/usertune/) vilket ger access
>till några grundläggande parametrar. Launch control går ju att
>få på de nya bilarna men inte respons (als).Det som är schysst med AEM:en är att det går att köra auto-tune om man har en bra bredbandslambda.
Men som sagt AEM:en lär man sig inte över en dag. Är en massa parametrar man måste förstå. Vissa mappare kör ju t o m med hörlurar mot motorn för att förvissa sig om att spikningar inte förekommer.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.