› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Sprängskiss på slutspel och bakdiff.
- Detta ämne har 15 svar, 1,403 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av
Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
3 september, 2013 kl. 10:26 #30990
abacus
DeltagareNågon som vet vars man hittar en sprängskiss på slutväxeln och bakdiff till en WRX 07..?
Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2
3 september, 2013 kl. 15:02 #260357TypeR
DeltagareAlways find this site really helpful matey just select what you need d—0.o—b
3 september, 2013 kl. 20:13 #260351Christian S
DeltagareAlways find this site really helpful matey just select what you need d—0.o—b
ja den sidan är bra dåck kan det ibland vara lite jobbigt att hitta det man söker då det inte alltid ligger helt logiskt.
4 september, 2013 kl. 11:23 #260345abacus
DeltagareMin bakdiff är tydligen slut. Subaru ville ha 55.000 för en fabriksny, hur kan dom ta sådana priser helt vansinnigt dyrt.
Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2
4 september, 2013 kl. 15:05 #260358TypeR
DeltagareGrab a 2nd hand one matey d—0.o—b
5 september, 2013 kl. 06:21 #260356fiskman
DeltagareMin bakdiff är tydligen slut. Subaru ville ha 55.000 för en fabriksny, hur kan dom ta sådana priser helt vansinnigt dyrt.
Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2
Det var tråkigt. Jag slänge min gammla bakaxel med diff förra helgen.jag hade ingen plats kvar för den. Har sparat den i över ett år. Det var en 3.54 r160 diff och det var inget fel på den.(impreza gt)
5 september, 2013 kl. 06:41 #260344Adam K
DeltagareJapperformanceparts, Grade A breakers mfl i UK.
De kan det mesta om Scoobies och har allt. Beg då såklart.
5 september, 2013 kl. 11:43 #260346abacus
DeltagareFick tag på en begagnad idag via nätet som inte har gått så lång 9000 med frakt…
5 VXL MAN/4WDTY754VG7AA4,111 VISCO LSD
Betyder detta att man ska ha någon tillsats i oljan?, typ LSD?
På Subaru säger dom att det inte är nödvändigtSkickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
5 september, 2013 kl. 15:24 #260352Christian S
DeltagareFick tag på en begagnad idag via nätet som inte har gått så lång 9000 med frakt…
5 VXL MAN/4WDTY754VG7AA4,111 VISCO LSD
Betyder detta att man ska ha någon tillsats i oljan?, typ LSD?
På Subaru säger dom att det inte är nödvändigtSkickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
9000:- va dyrt, jag gav ca 5000:- med frakt för den R180 STI diffen jag köpet ifrån Litauen när jag fick byta på min.
Sen är jag rätt säker på att den inte passar då jag tror att det är fel utväxling på den.
Vad har du för Transmission code på din bil? tänkte så man kan kolla vad det är för utväxling du ska ha.5 september, 2013 kl. 16:26 #260353Christian S
Deltagareefter lite efterforskning visade det sig att jag hade fel angående utväxlingen, tyckte det verkade konstigt att du skulle ha 4,111 i utväxling då jag bara sett det på old age sti innan.
vi ska ha en bakdiff med den utväxlingen liggandes i garaget så om du inte redan har köpt den du hittade så kan jag höra med han som äger den vad han ska ha för den.
6 september, 2013 kl. 11:21 #260347abacus
DeltagareSkit oxå, nu hann jag köpa den andra men jag undrar fortfarande om man ska ha någon tillsats i olja till den typ LSD eller om man ska köpa en olja redan som har det tillsatt eller är det vanliga oljan som man har i växellådan?
Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2
9 september, 2013 kl. 10:55 #260348abacus
DeltagareNu börjar det bli lite panik här, måste få veta vilken olja diffen bak ska ha!
Jag har ringt runt 10 olika subaru verkstäder runt om i landet och sjukt nog vet tydligen ingen av dom exakt vad dom ska hälla i hur är detta möjligt?
Vissa säger att när det är visco LSD så häller dom å vanlig olja som i lådan andra säger med LSD tillsats det är tydligen en jungel detta med oljan till bakdiffen.
Vill inte rasa en till diff börjar svida i plånboken nu,Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2
9 september, 2013 kl. 14:37 #260354Christian S
Deltagareska inte behövas men det gör inget om du häller i en med tillsats.
jag kör med den här i bakdiffen på min
http://www.redlineoil.se/vaxelladsolja/manuell/api-gl-5/75w85-80w140
och det är även vad dom rekomenderar om man kollar under Subaru Impreza här http://www.redlineoil.se/rekguide/rekguide10 september, 2013 kl. 10:40 #260349abacus
DeltagareTack för hjälpen den ^nya^ diffen åker på imorgon. Tänker behålla den gamla diffen om det finns någon chans att kanske renovera den hos någon kunnig på det. Eller är det bara dumt att tänka i dom banorna?
Eventuellt så hade det varit intressant att kanske göra en oljeanalys på vad som har blivit påhällt vid service, men det kostar väl multum.Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2
14 september, 2013 kl. 10:14 #260350abacus
DeltagareNy gamla diffen på plats funkar klockrent inga missljud och dunkande något mer.
Magnet pluggen på den gamla var propp full med metall spån och bitar. Bara skrot mao.Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.