- Detta ämne har 7 svar, 1,033 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 5 månader sedan av Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
30 juli, 2003 kl. 20:54 #5166MickefDeltagare
Jaha då var det dags ! Småsprickor i framskivorna .
Var får man tag i nya bra slitsade skivor med (mycket) kort leveranstid ?
Någon som har några liggande som ni vill sälja ?
Någon som har bra orginalskivor som ni kan sälja billigt ?Micke
30 juli, 2003 kl. 22:08 #70749christopherDeltagareLungn det är ingen superpanik. Lite småsprickor är ingen fara. Men ska man ut på bana så kanske du ska byta, det är ju inte bra med sprickor direkt 😉
jag har också dessa småsprickor och funderar också på vad det ska bli för modell när jag byter, Brembo kanske?Man kanske ska sluta bromsa så mycket;-)
/
fraSSe med småsprickor31 juli, 2003 kl. 08:25 #70752NiklasDeltagareDu kan få en email till en kille i England som säljer Pagid skivor och belägg för ca 5000kr. Efter att han fått pengarna tar det inte många dagar innan du har grejorna. Dock kan det ta upp till två veckor för bankerna att fixa pengarna (skandal!).
Uppackat:
http://217.215.51.104/aliendice/gallery_030704.htmlMonterat:
http://217.215.51.104/aliendice/gallery_030709.html31 juli, 2003 kl. 09:13 #70750MickefDeltagare>Lungn det är ingen superpanik. Lite småsprickor är ingen
>fara. Men ska man ut på bana så kanske du ska byta, det är ju
>inte bra med sprickor direkt 😉
>jag har också dessa småsprickor och funderar också på vad det
>ska bli för modell när jag byter, Brembo kanske?
>
>Man kanske ska sluta bromsa så mycket;-)
>/
>fraSSe med småsprickorJag ska ut på bana 🙂 !
Vid 2500 mila servicen byttes de också på garantin så det blir andra bytet, men visst går det att bromsa när jag åker till jobbet.Har någon provat PEAN:S skivor ?Micke
31 juli, 2003 kl. 09:45 #70753NiklasDeltagareHörde av en i klubben att de sprack efter aktiv körning. Men det finns andra som kör med dem och är nöjda. PEAN är nog det du kan få tag i snabbast skulle jag tro…men inte billigast. Om de är bäst eller inte låter jag vara osagt då jag inte har testat själv. Stacke är väldigt trevlig varjefall, ta ett snack med honom om du vill köpa svenskt.
31 juli, 2003 kl. 12:01 #70751MickefDeltagareVad hade du för adress till Pagid killen ? Pris ?
Vad kostar PEAN:s grejor då ? Jag antar att du jämfört nyligt eftersom du köpt nya ?
Var det PEAN:s skivor som spruckit vid aktiv bankörning. Kan någon verifiera det, för i sådana fall avstår jag nog !Micke
(som åkt lite på bana på Mantorp, Gelleråsen och Sviestad)31 juli, 2003 kl. 12:21 #70754NiklasDeltagareDet var REDDOT skivor som spruckit, sen om de var sålda av PEAN vet jag inget om. Många EVOsar kör med REDDOT, så det kan ju inte vara så kasst.
Pagid från England med frakt och valutaomvandling (bankkostnad), dvs allt som allt kostade ungefär 5000kr. För belägg (4st) och skivor (2st) fram.
PEAN ville ha 5500kr för REDDOT har jag för mig, men vi hade 10% rabatt där. Dock inte frakt inräknad. Så det blir inte billigare än England, möjligvis samma pris.
Skickar killens email i ett pm…
31 juli, 2003 kl. 12:31 #70755NiklasDeltagare£259 tar de för grejorna – en “drive” de haft sedan maj. Vet ej hur länge till.
Allt kostade mig £380.70 när jag beställde, vet inte vad pundet står i idag. Var väl typ 12.##kr/£ när jag beställde.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.