Hej, tänkte höra mig för om det är vanligt att skivor spricker. har kört bilen med nya skivor i ca 500 mil helt vanlig gatkörning och nu har ena framskivan spruckit på 2 ställen över hela slitytan.. modellen på skivan är DBA-gold från PEAN sweden. någon som kör med dessa skivor ??
har aldrig stått på bromsen vid något tillfälle över 100km/h, när jag hängde på MBn så rullade jag ner hastigheten. jag ligger heller alrdig och pendlar i 200km/h så jag behöver stå på bromsen. Är mycket medveten av slitaget vid sådana inbromsningar..
det kan hända men inget jag har minne av, har inga backar i mitt område men har säkert råkart köra i någon vattenpöl så dom kylts ner. men borde inte sånna skivor tåla sånt ?
Bara att inse att orginal funkar kanon till det mesta dock inte allt. Ska man ha nått värre så kostar det 4ggr orginal, allt där emellan är som orginal eller sämre.
DBA ska tillhöra klassen över orginal så det luktar garanti ärede.
Ring och lyssna med Stacke, det är däl där du köpt dom?
Själv lyckades jag få mina EBC att bli skeva efter 250 mil. Körningen var inte bara lugn men inte värre än vad orginalskivorna klarade i 4200mil…..
/
fraSSe
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.