SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Spridar/turbo frågor

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Gyver
    Deltagare

En liten sidofråga, Om man nu har ett open deck block till maskinen man ska trimma… Hade då problemen med open deck försvunnit ifall man fodrar om med darton sleeves? eller bör man leta upp ett closed deck block?
      Målet med den vassa motorn är att landa på rätt sida av 450whp med ett fint regeister för att åka bana =)

Jag säger bara 2,1 CDB från Enginetuner eller Lateral i England, för den effekten du är ute efter så är det bara att beställa ett färdigbyggt shortblock och smacka på dina toppar efter en renovering. Du har dem vildaste kammarna av alla sti’er i din ver3, dem gör hyffsad nytta även i effekter runt 500hk i motorn. Eventuellt att du behöver nya fjädrar, planerar du att närma dig 550hk så är det dags att börja kolla på kammar och ventiler också. Beror på hur mycket pengar du vill lägga ut 🙂

Woojen
      Deltagare

Jag säger bara 2,1 CDB från Enginetuner eller Lateral i England, för den effekten du är ute efter så är det bara att beställa ett färdigbyggt shortblock och smacka på dina toppar efter en renovering. Du har dem vildaste kammarna av alla sti’er i din ver3, dem gör hyffsad nytta även i effekter runt 500hk i motorn. Eventuellt att du behöver nya fjädrar, planerar du att närma dig 550hk så är det dags att börja kolla på kammar och ventiler också. Beror på hur mycket pengar du vill lägga ut 🙂

hmm kanske är bra saker men känns lite som att kassta pengar i sjön när man har en god kontakt på en mekanisk verkstad som gör allt jobb som att fodra borra fräsa in ventiler osv för väldigt lite pengar så bygger hälst ihop det på egen hand. Men frågan är om ett Darton fodrat open/semi open block håller samma som ett closed.
        För jag misstänker att du får ge en bra bit över 30 000 för ett färdigbyggt inkl allt som har med frakter osv
        Såg dessutom att Darton foder inte var specielt dyra till just EJ maskinerna så att skulle det vara lösningen så är de ju klart värt pengarna 🙂

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.