› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Spridare för 450+ på E85
- Detta ämne har 27 svar, 3,161 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av
MaXiZZ.
-
FörfattareInlägg
-
8 december, 2010 kl. 09:15 #24705
TomK
DeltagareMan bör väl klara sig ganska precis på 1000cc spridare??
8 december, 2010 kl. 09:23 #214776Fricke.w
Deltagaretänk på att om du i dags lägget kör med en walbro, så lär nog även den hamna utanför sitt arbets område vid dom flödena 😀
Men de finns ju alltid bosch pump, även såg jag att denso som vi har orginal, har även en 280liters pump 🙂
Denso är även biligare än bnosch pumpen så krävs ju att fundera på 😉
http://www.rallysportdirect.com/Denso-Fuel-pump-280-lph-950-0155
8 december, 2010 kl. 09:37 #214779TomK
DeltagareHar ingen pump idag. Ska även inhandla en pump.
Ska kolla in den.8 december, 2010 kl. 09:43 #214766Kvarnis
DeltagareDu behöver drygt 900cc’s för 500bhp på E85
Så både 850 och 1000cc kommer fungera, förutsatt att dessa flöden är vid 3bar men det skadar inte med 1000cc’s
Sen behöver du nog en Bosch 044 pump för att det ska funka.
En walbro klarar bra precis 400 på E85, men det är precis.8 december, 2010 kl. 09:55 #214780TomK
DeltagareDå får det bli 1000cc + 044! 🙂
8 december, 2010 kl. 12:22 #214777Gilarski
DeltagareEn hjälpsam sida. E85 -> ca. 30% mer bränsle än för bensin dock 🙂
8 december, 2010 kl. 15:57 #214787knotan
Deltagare1000cc borde bli ganska lagom att maxxa ur på 450 hästar etanol. tänkt på att dte i de allra flesta fallen går åt en del sås att kyla med, dvs inte alls soppa blir effekt…
ju mer man laddar med turbon för att komma upp i tänkt effekt desto mer ”extra” krävs av spridarna för att räcka till…
har ju aldrig mappat nån boxer så vet inte hur törstiga dem är, men om man nu vågar jämnföra en volvo rödmotor så är det ganska lagom för 4-450 häst på 1000cc spridar å runt 1.7-1.8 bars ladd på en moderat trimmad.. å då brukar en 044 pump klara sej bra
9 december, 2010 kl. 10:24 #214767Kvarnis
Deltagare550cc’s räcker precis till 400 på vanlig soppa för en Subaru E85 kräver 30% mer inte konstigare med det, pga av kyl effketen och det högre oktanet kan man köra med tunnae blanding oxå.
Jerry/numera Mathias har ~410bhp men där satte nog walbron stopp mest, inte 740cc’s spridarna.
Så funkar det på Subaru, Volvo har jag ingen uppfattning om.
9 december, 2010 kl. 11:56 #214781TomK
DeltagareHmm..
Ska man kanske köra 2 st walbro som här.
http://forums.nasioc.com/forums//showthread.php?t=1152071
Eller 1 st Bosch 044 som här.
9 december, 2010 kl. 12:16 #214768Kvarnis
DeltagarePrecis
Dom flesta brukar dock ha en separat bräsnle ledning för dubbla pumpar hela vägen fram.
Btw så har jag en 044 pump över numera 😀
9 december, 2010 kl. 12:17 #214782TomK
DeltagarePrecis
Dom flesta brukar dock ha en separat bräsnle ledning för dubbla pumpar hela vägen fram.
Btw så har jag en 044 pump över numera 😀
Vilken av lösningarna är att föredra??
Kvarnis du kommer ruinera mig! ;):D
9 december, 2010 kl. 12:21 #214769Kvarnis
DeltagareHm, skulle föredra en bosch, mindre som kan strula.
tryckgivare ch grejer blir något drygare att mappa oxå
12 december, 2010 kl. 14:25 #214788knotan
Deltagare044 är överlägset bättre kvalitet på
410 häst på e85 på 740cc spridare, låter som det är på gränsen då faktiskt :p
ligger ju nästan samma pris på e85 vare sej vilken storlek man väljer.
alla sprut i dagsläget hanterar 1200spridare på bensin utan stora bekymmer… finns ingen anledning att välja spridare som är gränsfall idag. (värre på äldre dagar när spruten inte va lika bra)
enda igentligen man ska välja minsta möjliga spridare är om man kör orignal sprut/lmm å sen piggyback då det ofta kan bli strul om man går för mycket upp i storlek
12 december, 2010 kl. 19:01 #214770Kvarnis
DeltagareSom jag sa så kan du nog inte jämföra volvo och Subaru.
Du får väl hålla på några år med Subaru först 😉12 december, 2010 kl. 19:33 #214789knotan
Deltagaresom du säkert förstår så skiter fysikens regler helt å hållet i bilmärken… :rolleyes:
för en viss mängd effekt så krävs en viss mängd soppa,
förutsatt att man kan köra på ”optimalt” lambda så går det åt samma mängd sås på en volvo som på en impreza eller en ferarri för den delen…men vi kan iallafall vara överens om att 1000cc räcker till för trådskaparen önskemål…
OCH att 044an troligen är det bättre valet ur kvalitetsynpunkt -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
