› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Spruken vindruta efter en månad med nya bilen!
- Detta ämne har 10 svar, 896 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av
STI_Subba.
-
FörfattareInlägg
-
15 januari, 2004 kl. 14:25 #7436
STI_Subba
Deltagarex( F_n! Spruken vindruta redan!
Fick två kraftiga stenskot på vindrutan igår på vägen hem från jobbet på E4:n. Och imorse när jag hoppade in i bilen i garaget, såg jag att den minsta jag fick igår var den som stack iväg! Nu har jag en spricka på minst 25cm. Undrar hur lång den bli nästa morgon.
J*vla spända vindrutor! Vad var så fel med de gamla typen som satt fast med gummilist och kunde rör på sig lite? Släpte de in för mycket fukt och nu är det fast spända rutor lösningen?
/Kyle
15 januari, 2004 kl. 14:32 #86511Niklas
DeltagareGår väl på garantin eller?
15 januari, 2004 kl. 15:01 #86507STI_Subba
Deltagare😀 Tror inte det!
Stenskot bruka inte vara inkluderat i garantin. Skulle vara bra. Kunde använt pengarna till en ny bränslepump istället. Kanske jag ska köpa pumpen nu och fixa rutan sen. Jag lär få flera stenskot innan vintern är slut. En bränslepump och en EkuTek mappning, med map switching funktionen, låter mycket roligare./Kyle
15 januari, 2004 kl. 15:05 #86503OzO
DeltagareFörsäkringsjobb á la 1200:- i självrisk är det välan… stenskott får alla bilar. 🙂
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::15 januari, 2004 kl. 15:35 #86508STI_Subba
DeltagareJa det bli en 1200 eller 1500 självrisk på det och då är det bytt. Kanske även gör som jag gjorde med min gamla GT. Jag bytt till en ruta som hade en solskydds remsa redan i glaset.
Men bränslepumpen och EcuTek ska inte petas bort av en spruken ruta. Subban ska optimeras och må bra av sina nya luftvagar.
/Kyle
15 januari, 2004 kl. 15:42 #86512Niklas
DeltagareErhm, menade självklart garantin. 😛
15 januari, 2004 kl. 15:52 #86505Plogen
Deltagare>x>
>J*vla spända vindrutor! Vad var så fel med de gamla typen som
>satt fast med gummilist och kunde rör på sig lite? Släpte de
>in för mycket fukt och nu är det fast spända rutor
>lösningen?
>
>/Kyletror att alla bilar med airbag har limmad ruta.
15 januari, 2004 kl. 16:09 #86509STI_Subba
DeltagareVarför ska airbag bilar har limmad rutor?
/Kyle
15 januari, 2004 kl. 19:59 #86504Mr_Matte
DeltagareEn spricka i rutan skulle jag gärna haft istället för en kärring backandes in i sidan.
Nu blir det omlackning av fångare i bak på min STI-03.Hon påstod att hon va trött och inte hade sina glasögon med sig, jag frågade va FAAN hon gjorde i bilen då…x( x( x( x(
// Matte
15 januari, 2004 kl. 20:07 #86506nisse
Deltagarerutan limmas därför att det är en bärande del av karossen! på så sätt kan bilens vikt minimeras!
16 januari, 2004 kl. 07:56 #86510STI_Subba
DeltagareBeklagar ang. påkörningen. 🙁 Det ska inte vara så med folk som behöver sina glasögon. Och blanda det ihop med att vara trött …. ja …. då har man onödiga krok som inte behövde vara alls. Hoppas att du få allt repat snabbt och med kvalitet.
Ja ….. det var det jag hade i huvudet med ….. att det är nu en bärende (stavat fel?) del av karossen. Kanske det är dags att komma fram med bättre framrutor som klarar av att bära och inte sprika.
Det få bli en försäkrings grej. Lite självrisk och det bli nytt igen.
/Kyle
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.