› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Spy lite galla över försäkringsbolag…
- Detta ämne har 4 svar, 974 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
TurboGrodan.
-
FörfattareInlägg
-
21 september, 2005 kl. 15:18 #8968
thorlake
DeltagareTjena på er!
Tänkte dela med mig av min försäkringsvända på min WRX 05:a i sthlm.
Jag har haft sådan därna fin Folksam nybils försäkring på typ 600 spänn halvåret. Å nu kommer den gå ut.
De skickar då en fin inbetalning på 9694 kr å då inkluderat hyrbil.
Men alla självrisker intakta.Man e ju inte smartare än att man börjar jaga runt.
Hittar för 9387 kr(IF), 6646 kr(Tennant) å 6959 kr MEN så landar jag på SALUS som kör på 7482 kr Å de gullegrisarna har 0 kr självrisk för djurkollision, stöld samt skadegörelse och inget extra vid månadsbetalning heller. Inklusive hyrbil. Jevlar vad fint.
Så dit kommer jag byta.Men den där branchen e helt jevla korrupt. Synd att det skall löna sig så inninorden att leta runt lite. Pinsamt rent ut sagt. 🙁
Var inne på Aktsam å kika men blev förolämpad på hemsidan å drog därifrån.
Citat: ”Hos Aktsam kan du teckna försäkring om du har en ”vanlig” bil och ett ”vanligt” hem. Vi vill också att du som tecknar försäkringen är en aktsam person.
Dessa krav ställer vi därför att vi inte tycker att du ska behöva betala för någon annans extravagans eller slarv. Tack vare detta kan du få en prisvärd försäkring, där priset oftast ligger en bra bit under våra konkurrenters. ”Jag kände mig inte träffad först, förrns jag försökte kolla pris klickade på uträkning å en röd text dök upp och bad mig ringa kundtjänst. AHA! Jag föll utanför deras kundkriterier helt enkelt.
x(/Johan ”Ovanlig” med extravagant bil.
21 september, 2005 kl. 15:25 #100980Niklas
DeltagareHar bytt från Trygghansa (14000kr) till IF (9000kr).
Glöm inte att billigast inte alltid är bäst, något som inte dyrast heller är. 🙂
/N – som funderar på att ställa av till våren för att spara slantar.
21 september, 2005 kl. 15:30 #100978thorlake
DeltagareNä du har så rätt så.
Är ju en hel djungel av grejjor man får å inte får med i priset.
Samt om de asen tar extra för hur man vill betala åsådära.
De billigaste är det oftast någe lurt med som kommer kosta en pengar om det händer någe.
De dyraste är svin som skor sig på de stckare som inte vet att man måste leta runt efter den bästa. (Därmed inte sagt den billigaste. som i mitt fall å säkert i AlienDiCEs. 😉 ).22 september, 2005 kl. 06:58 #100977migu
DeltagareFör att citera Leo Getz (Joe Pesci) i dödligt vapen 3:
”They FU*K you at the hospital, OK? They FU*K you at the hospital! First they drug you, then they FU*K you! And then along comes the insurance company and FUCKS you some more!”/Micke
23 september, 2005 kl. 07:19 #100979TurboGrodan
DeltagareJag har Salus Ansvar eftersom de hade maskinskadeförsäkring (drivlina, motor, alles) på importbil (3000kr självrisk upp till 8000mil, 5000 upp till 10000 eller 5 år). Jag betalar 10000 per år inklusive alla extran och plus mm. Jag är skriven inne i Eskilstuna och misstänker att det skulle bli något billigare på landet.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.