› SSC › Allmänt snack › Träffar › SSC Storträff 2012 (29-30/6-1/7)
- Detta ämne har 78 svar, 10,964 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
16 april, 2012 kl. 19:28 #241117
SPiKE
Deltagare”Man håller LÄÄÄÄÄÄTTT 130 i utgången av chikanen, LÄÄÄÄÄTT grabbar” ett välkänt citat =D
Är bara 75 mil hemifrån så det är inte mer än ett par tre timmar dit.
Shotgun Andersson!?16 april, 2012 kl. 19:39 #241142TomK
DeltagareÄr det krav på besiktigat för att få köra?
16 april, 2012 kl. 19:51 #241119Andersson
Deltagare”Man håller LÄÄÄÄÄÄTTT 130 i utgången av chikanen, LÄÄÄÄÄTT grabbar” ett välkänt citat =D
Är bara 75 mil hemifrån så det är inte mer än ett par tre timmar dit.
Shotgun Andersson!?Du hann före, LÄÄÄÄTTTT 150 va det väl 😉
16 april, 2012 kl. 20:41 #241093Janne248
Kommer med 99,9% säkerhet att vara samma krav som för Kartellen banträffarna = skall passerat SBP.
16 april, 2012 kl. 20:43 #241134Fricke.w
Ja de vill jag också veta 🙂
16 april, 2012 kl. 20:49 #241123.zip
DeltagareUsch va tiden flyger iväg som nybliven pappa.
Kvar att göra innan träffen… Allt + besiktiga 😎16 april, 2012 kl. 21:04 #241143TomK
DeltagareKommer med 99,9% säkerhet att vara samma krav som för Kartellen banträffarna = skall passerat SBP.
Ok, då finns det igentligen ingen personlig vinning för mig att vara betalande medlem i klubben när man inte kan köra på någon av klubbens anordnade träffar.
Visst att vara betalande medlem sponsrar hela klubben med allt runtomkring.
Gillar verkligen forumet här och folket.Men jag får nog söka mig till en annan klubb där man får använda sin bil på banan.
16 april, 2012 kl. 23:06 #241124.zip
DeltagareOk, då finns det igentligen ingen personlig vinning för mig att vara betalande medlem i klubben när man inte kan köra på någon av klubbens anordnade träffar.
Gillar verkligen forumet här och folket.Men jag får nog söka mig till en annan klubb där man får använda sin bil på banan.
Att vara betalande medlem är mer än så. B,la får man inte ta del av klubbrabatten av våra sponsorer, och även forumet kommer se annorlunda ut för ej betalande medlemmar. Mer om detta inom snar framtid 🙂
17 april, 2012 kl. 06:07 #241102Kvarnis
DeltagareOk, då finns det igentligen ingen personlig vinning för mig att vara betalande medlem i klubben när man inte kan köra på någon av klubbens anordnade träffar.
Kan iofs hållla med om att detta på en ren klubb träff sk kunna bedömmas inviduellt.
Dvs bedöms bilen bilen säker så vorde det ok i mina ögon, jag förstår när man har alla klubbar sammalde att det skulle bli lite knepigt.
Men på en klubb träff så ser jag inte samma bekymmer.
personligen kan jag lyfta i en SBP motor och besikta, men det blir ju i igentlig menning lite löjligt då alla vet att bla front monterad turbo modell lite större aldrig skulle gå igenom SBP.Jag tycker vi ska ha som krav att bilarna ska klara besiktnign på plats, men det är jag det 😉
Dyker upp med någon bil alla fall 🙂
Men SBP eller inte tycke jag vi kan ska en öppen men seriös dialog om, när vi pratar klubbträffar. OM helförsäkring etc gällde var det en annan 5 men så är ju inte fallet.
17 april, 2012 kl. 06:18 #241110andreaswrx
DeltagareKan iofs hållla med om att detta på en ren klubb träff sk kunna bedömmas inviduellt.
Dvs bedöms bilen bilen säker så vorde det ok i mina ögon, jag förstår när man har alla klubbar sammalde att det skulle bli lite knepigt.
Men på en klubb träff så ser jag inte samma bekymmer.
personligen kan jag lyfta i en SBP motor och besikta, men det blir ju i igentlig menning lite löjligt då alla vet att bla front monterad turbo modell lite större aldrig skulle gå igenom SBP.Jag tycker vi ska ha som krav att bilarna ska klara besiktnign på plats, men det är jag det 😉
Dyker upp med någon bil alla fall 🙂
Men SBP eller inte tycke jag vi kan ska en öppen men seriös dialog om, när vi pratar klubbträffar. OM helförsäkring etc gällde var det en annan 5 men så är ju inte fallet.
Helt rätt, är lite dubbelmoral när det måste vara besiktigat och sen släper man på särkerheten och tillåter ickegodkända bilsport hjälmar att användas
17 april, 2012 kl. 06:38 #241094Janne248
DeltagareAngående kravet på om bilen skall ha ha passerat Svensk Bilprovnings besiktning så diskuterar styrelsen detta och återkommer med beslut.
Dock vill jag hänvisa till att för de andra två egna banträffar som SSI/SSC haft nämligen Mantorp 2006 och Mitt Sverige Banan 2009 så var reglerna i princip likvärdiga med Kartellen reglerna, dvs bilen skall ha ha passerat Svensk Bilprovnings besiktning. Så OM beslutet skulle bli så är det knappast någon överaskning.
Lägg nu denna diskution åt sidan och disuktera träffen i övrigt är ni snälla.
17 april, 2012 kl. 11:31 #241126Koffe
KeymasterBörjar ju bli något av en tradition att börja semestern med storträff så det vore väl dumt att bryta den nu 🙂 Jag lär dyka upp, och denna gång med belägg som inte glasar efter långa rakan 😀
//Koffe
19 april, 2012 kl. 19:53 #241125Svindle
DeltagareLåter riktigt trevligt, semestern börjar ju V-27 så detta passar kanon bra som inledning 🙂
20 april, 2012 kl. 14:52 #241107arellano
DeltagareBörjar ju bli något av en tradition att börja semestern med storträff så det vore väl dumt att bryta den nu 🙂 Jag lär dyka upp, och denna gång med belägg som inte glasar efter långa rakan 😀
//Koffe
Häng med, nu
Behöver sällskap Norr Ut.22 april, 2012 kl. 19:46 #241164Zlasher
DeltagareKommer också hänga på=)
Nån som har tips på bra ställe att köpa hjälm på? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.