SSC Allmänt snack Träffar SSC Storträff 2012 (29-30/6-1/7)

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 79 totalt)
  • Författare
    griml0ck
    Deltagare

Har fått en avi idag tjoho, men det står så klart inte var paketet är fortfarande. Får ringa dom imorgon igen. Står att paketet är malmö fortfarande om jag trackar det, shit va de ska strula alltså. Borde iaf gå o lösa det imorgon, har ledigt hela dagen. Men kan bli svårt o hinna få tag i dom innan 8 då jag har tid för hjulinställning. Så kanske får ta hjälp av andersson o montera dom i e-boda.

J – finns ett litet ljus i tunneln 🙂

Markus
      Deltagare

Sådär nu är det äntligen bestämt att jag åker även om det blir lite körigt på jobbet 🙂 Vi är bara tre men kommer ändå få ta två bilar för att få plats med en komplett STi-drivlina och lite annat skit 😉 Vi bor på en annan camping men vi ställer grillen på huvudcampingen!

Janne248
        Deltagare

PRESSTOPP! Slutgiltiga programmet och information gällande:

Storträff 2012
          i sammarbete med
          Subaru Nordic
          och

Lördagen/Söndagen 30 Juni/1 juli 2012 är alla förare, ägare och allmänt intresserade av Subaru välkommna till:

Schema

Fredag 29/6 (icke officiell träff dag)
          Karavankörning genom Sverige till Antjärns Camping. Planera gärna karavankörningen genom Sverige i denna tråd.
          18~19 tiden. Egen grillning på kvällen

Lördag 30/6
          09:45 Samling på Dahlboms Bil AB för utställning av bilar
          10:00-12:00 Utställning, snacka, träffa andra som kör Subaru, träffa potentiella nya Subaru köpare och ragga nya medlemmar. (Subaru handlaren har extra öppet)
          12:00 Avfärd till Hotell Höga Kusten för gemensam lunch.
          12:15-13:30 Lunch och beskåda Höga Kusten bron
          13:30 Åka tillbaka till campingen
          14:30 Ankomst till Campingen / Mittsverigebanan.
          14:30-16:00 Inget bokat – fri aktivitet.
          16:00-17:00 Årsmöte för SSC 2012
          17:00-17:30 Förar möte
          18:00-22:00 RS-Konbana och 201 meter på Mittsverigebanan. Försäljning av hamburgare, grillad korv/kokt korv kommer att ske.

Söndag 1/7
          08:00 Insläppet öppnar
          08:00-09:00 Besiktning
          09:30 Förar möte
          09:45 Följevarv på banan
          10:00-17:00 Bankörning hela dagen / Terrängbankörning hela dagen
          17:00 Slut på Storträff 2012
          19:00 Egen grillning/fest etc för de som är kvar på Campingen

Träffavgift:
          Alla är välkommna så kom, parkera, sparka däck och prata med likasinnade, besök sponsorer etc även om ni inte är SSC medlem.
          Vill du dock köra på racingbanan/terrängbanorna måste du vara SSC medlem och betala träffavgiften.
          Avgiften är SEK 300:- vid förbetalning till BankGiro 746-0256. Märk betalningen med ditt medlemsnummer + Motorpark. (Ex. ”248 Motorpark”).
          Pengarna skall finnas tillgänglig på kontot senast 26/Juni.
          Vid betalning vid grindarna är avgiften SEK 400:- (Jämna pengar!!)
          (Avgiften täcker båda dagar, dvs ingen annat pris om du bara närvarar en av dagarna.)
          Inte medlem än? Det löser vi före träffen eller på plats! Om möjlighet finns gärna före och skicka då email till styrelsen@subaruclub.se och påtala du vill komma på storträffen men ännu icke är medlem.

Subaru Nordic / Dahlboms Bil
          Dahlboms Bil kommer att annonsera i lokalpress om extra öppet under lördag samt att SSC besöker affären och ställer ut bilar, finns på plats och varar på frågor om SSC. Det kommer också nämnas i annonsen att SSC och Dahlboms Bil är på banan på söndag och BRZ kommer att visas.

Under Söndagen kommer Peter Holm regions chef för region norr från generalagenten Subaru Nordic att finns på plats och visa nya Subaru BRZ!
          Passa på och kom och prata med repersentant från Subaru Nordic och spana in läckra BRZ.

Under Söndagen kommer också Dahlboms Bil att ställa ut ett antal Subaru bilar och ev. sälja lite prylar.

(Vi jobbar på att få till med provkörning av XV och/eller Forester på terrängbanorna men i skrivande stund är det inte 100% löst. Om detta går i lås kommer alla (inkl. allmänheten) att få provköra dessa bilar. Dvs du måste ej vara medlem.)

Försäkring
          Som vanligt gäller nästan aldrig vanlig försäkring på inhängnat område.
          Krav på SMA försäkring finns. Ingen SMA = inget tillträde till banan.

Svensk Bilprovning godkänt fordon
          Det finns EJ krav på att fordenen som kör på banorna skall ha godkänd besikting hos SBP. Dock måste fordon som EJ är godkända hos SBP rapportera detta vid ankomst till Magnus eller Stefan (Banträffsansvariga) och förklara varför fordonet inte är godkänt för en speciell besikting.

Funktionärer
          Det finns behov av funktionärer både lördag kväll och söndag.
          På lördagkväll kommer vi behöva hjälp med tidtagning, hamburger grillning, uppställning av koner, nedtagning av koner etc.
          På söndag kommer det att behövas flaggvakter med mera. Det blir ingen körning förän flaggvaktsschemat är fyllt.

Tack för ert stöd hösten 2011
          Efter årsmötet kommer de som stöde klubben extra med tidig inbetalning av 2012 års medlemsavgiften och ev. andra bidrag att få ett erkännande och en lite gåva som tack.
          OBS! Gåvan kommer ENDAST att finns tillgänglig på denna träff och kommer inte att skickas med post.

Anmälan
          Vi i styrelsen vill så här strax före träffen veta ungefär hur många som kommer och kör (eller ställer ut/lunchar på lördag), vänligen anmäl er i anmälningstråden ASAP. Detta så vi kan styra upp de sista förberedelserna så allt flyter fint under själva träffen. Fyll i erat namn och uppgifter enligt instruktioner i anmälnings tråden senast 26/juni. Tack!
          Skall ni bara komma och kolla behövs ingen föranmälan.

Vi ses 29-30/6!

Mycket välkommna!

/Styrelsen

Ubbe
          Deltagare

Detta ser ut att bli en kanonträff! 😀

Kommer vi köra alternativspåret på långa rakan? Det är roligare när det svänger… 🙂

Janne248
            Deltagare

Ok, då finns det igentligen ingen personlig vinning för mig att vara betalande medlem i klubben när man inte kan köra på någon av klubbens anordnade träffar.

Visst att vara betalande medlem sponsrar hela klubben med allt runtomkring.
              Gillar verkligen forumet här och folket.

Men jag får nog söka mig till en annan klubb där man får använda sin bil på banan.

Det finns EJ krav på att fordenen som kör på banorna skall ha godkänd besikting hos SBP. Dock måste fordon som EJ är godkända hos SBP rapportera detta vid ankomst till Magnus eller Stefan (Banträffsansvariga) och förklara varför fordonet inte är godkänt för en speciell besikting.

TomK saknar din anmälan i anmälningstråden.

Janne248
              Deltagare

Ja man är ju mer eller mindre tvungen att åka på detta, då de ligger i krokarna .Vore ju kula att göra ansikten på några av medlemarna som hänger här inne 🙂

Fricke.w saknar din anmälan i anmälningstråden.

Steewe
                Deltagare

Fricke.w saknar din anmälan i anmälningstråden.

Hans bil har ju klarat SBP för året. 😉

Janne248
                  Deltagare

Kan iofs hållla med om att detta på en ren klubb träff sk kunna bedömmas inviduellt.

Dvs bedöms bilen bilen säker så vorde det ok i mina ögon, jag förstår när man har alla klubbar sammalde att det skulle bli lite knepigt.
                    Men på en klubb träff så ser jag inte samma bekymmer.
                    personligen kan jag lyfta i en SBP motor och besikta, men det blir ju i igentlig menning lite löjligt då alla vet att bla front monterad turbo modell lite större aldrig skulle gå igenom SBP.

Jag tycker vi ska ha som krav att bilarna ska klara besiktnign på plats, men det är jag det 😉

Dyker upp med någon bil alla fall 🙂

Men SBP eller inte tycke jag vi kan ska en öppen men seriös dialog om, när vi pratar klubbträffar. OM helförsäkring etc gällde var det en annan 5 men så är ju inte fallet.

Tack för din anmälan till körning på banan Kvarnis!! Kul å träffas igen!

Kvarnis
                    Deltagare

No P Janne 🙂
                      Bara flödet av delar forsätter och inga större problem dyker upp så mappas bilen på fredag samma vecka.

Janne248
                      Deltagare

No P Janne 🙂
                        Bara flödet av delar forsätter och inga större problem dyker upp så mappas bilen på fredag samma vecka.

Det var tajt men skall bli kul att se det vita monstret igen!

Lindbloom
                        Deltagare

Har skaffat sma nu, men stod att man skulle använda kvittot som bevis tills man fått kortet, vill ni ha de på print elr räcker de man visar upp mailet i sin smarta telefon?:)

Zlasher
                          Deltagare

Har skaffat sma nu, men stod att man skulle använda kvittot som bevis tills man fått kortet, vill ni ha de på print elr räcker de man visar upp mailet i sin smarta telefon?:)

Du lär hinna få det innan det är dags, jag fick mitt efter några dagar.

Lindbloom
                            Deltagare

Du lär hinna få det innan det är dags, jag fick mitt efter några dagar.

aa men dåså:) tycke mig läsa de skulle a en månad men kanske hade bråttom:)

Markus
                              Deltagare

För er som vill varva ölen med att sätta dekaler på bilarna i Härnösand tipsar jag om att det finns ett simpelt beställningsformulär ute nu. Onsdag nästa vecka är absolut sista beställningsdag för att leverans skall kunna garanteras till storträffen.

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=92140

timpO
                                Deltagare

Fy satan vad tråkigt att behöva missa detta 🙁 Hoppas ni ett riktigt riktigt kul event! Min motor står på stativ och inväntar gosaker etc så finns inte en chans i världen att man hinner.. Får börja planera in storträtt 2013 istället 😉

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 79 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.