SSC Allmänt snack Allmänt småprat SSI 5 års jub… hmmm STI 2.5

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    Plogen
    Deltagare

Var det någon som kom fram till hurvida det gick att regga en US spec WRX Sti i Sverige utan allt för stora bekymmer? Har hittat en som är reggad i ett EU land så jag är lite sugen… Kan juh inte vara subba lös så här på 5-års jubileet 😀 😀

//Plogen

pannan
      Deltagare

Finns några stycken US spec bilar till salu i Tyskland så det borde inte vara några problem. Men som alltid vid import där man är osäker kontakta vägverket likaså IM.

Mvh
        J

Blocken
        Deltagare

Härligt Plogen! Handla på ba’! :D:D:D

AB

Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Wiklundh
          Deltagare

Bara att shoppa. 🙂

Plogen
            Deltagare

>>
              >Är du tillbaka i Sverige nu Plog-Johan?
              >
              >mvh Mats N

Nope fortfarande i London, kommer om typ en månad, tänkte att jag skulla ha nått att trösta mig i med, för det trista vintervädret 😀

SecretAgentMan
              Deltagare

Tjeeeeena! 😀
                Självklart skall du komma och köra skjortan av oss i något roligt till sommaren Johan!

Men en STi RA av lämplig årsmodell (pre 01) skulle vara betydligt roligare om man frågade mig – för du blir väl kvar i pajätarlandet ett tag till? 😉 😀

/J

pannan
                Deltagare

En P1:a 🙂

Plogen
                  Deltagare

Men jag vill ju ha en rättstyrd bil 😉

Den blir lättare att sälja Impreza säsongen är slut, vid vårdagjämningen 😛 😛 😀

Perra
                    Deltagare

Du vet väl att du kan handla vänsterstyrt även i England! Du kan beställa en US 2.5 STi eller varför inte en Type 25 av Litchfield Imports för ”billiga” pengar! Se nedan vad dem kostar och vilken spec det handlar om:

”We are able to do a US 2.5 STI for £22,708 this includes UK registration which should make it easier to register in Sweden. The Type 25 version is quite different. This LHD version features new Turbo, exhaust system, larger injectors, new suspension, handling kit, uprated brake lines, front lipspoiler and build plaques. This will cost £28,995 including UK registration.

We will also be able to offer a further uprated engine soon which we are just finishing developing.

Both of the cars feature the DCCD feature and MY05 chassis changes. The US Car also features BBS alloys as standard.
                      The delivery time for these cars would be approximately 2months.”

Med en pundkurs på 12,88 så innebär det att man får en Type 25 för 373000kr! :7

Den enda nackdelen är ju att man inte har några garantier samt att dessa är fabriksnya vilket innebär att man får åka på Europasemester innan man kör hem den för registrering. (Bilen måste ju ha gått mer än 600mil, annars räknas den som ny och man får betala moms…)

Handla på ba´! 🙂
                      Mvh Perra

Niklas
                      Deltagare

Schysst att köpa en bil och ”tvingas” köra 600mil innan man åker hem. 🙂

Perra
                        Deltagare

Ja, livet är hårt ibland. 😀 😉 :+

/P

Niklas
                          Deltagare

>Va f-n, Plog-Johan…ska du sälja den nya pärlan!!?

Han köpte den ju bara för att ha på sjöarna under vintern.

Plogen
                            Deltagare

>>Va f-n, Plog-Johan…ska du sälja den nya pärlan!!?
                              >
                              >En gammal impreza räv kommer ner och köper bilen i morgon ;( ;(

Men vem vad som kan vara på ingång }( }(

Något med fyrhjulsdrift och boxer iaf 😀 😀

Krigge
                              Deltagare

Blir väl lite problem vid besiktning av en 25:a? När jag fråga var han osäker på om den skulle gå och regga in här.

Xenomorph
                                Deltagare

Jag tog kontakt med Exclusive Cars, Frågade om kostand för att impotera en sti 2.5L modell.. Den är reggad och klar i Sthlm (Ny så man kan välja färg osv)skulle kosta max 425000kr är dock mycket men men..

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.