SSC Allmänt snack Träffar SSi kör Konbana på Lunda Flygfält 20/7

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 66 totalt)
  • Författare
    alrik
    Deltagare

Ang. o hitta dit så ere tok enkelt om man kör på väg 288. Är bara o hålla rakt på den tills det kommer en vänster sväng där det står ”lunda 6”. Sen ere bara o följa den en bit sedan passerar man banan.Regn stoppar då inte mig 😀 Är bara o ta regnkläder o paraply, glatt humör o komma o sladda i banan. Spike ska troligen komma oxo. Han sa då det i ett PM idag. Då får vi då garanterat en sladd uppvisning :9 :7 😀 😉

Har kört på Lunda i regn förut och det är grymt skoj måste jag säga! Går att åka rejält på sladd mest hela tiden ifall banan tillåter det. Tiden blir mindre viktig några rundor för att sladda är skoj!

/Mikael

Janne248
      Deltagare

Ska du ändra dig så får du säga till i förtid janne så får vi försöka lösa så jag kan plocka upp tidtagningsutrustningen innan.

Tyvärr kan jag inte bestäma förän söndag morgon kl 05:30 när jag måste åka för att komma fram i tid. 🙁

Men tidtagningsutrustningen är inte värd att åka från Sthlm fram och tillbaka för att hämta, så bra är den inte, och pallar troligen inte regn hela dagen iaf. Sist vi körde på Grängsberg så sköt vi 220V/12V adeptern för det blev kortis i nån kabel + att regnet störde och startade/stängde av tidtagningen….. av sig själv….

GT99
        Deltagare

enl smhi så är det molnigt, men det kommer inte regn ur dom förens på kvällen?Men dom hinner säkert ändra sig innan det är söndag.

Just nu ser det ut som om det ska regna mer eller mindre hela dagen iaf från 10-11 och framåt. 🙁

Får se imorgon hur man gör har ingen större lust att åka 20-25mil enkel resa om det ska regna hela dagen.
          Svensk sommar, underbart! x(

SPiKE
          Deltagare

Lite regn stoppar väl inte en Impreza?

En av dom roligaste konbanekörningarna jag vet om var den hos SAD i Västerås. Då regnade det och dagen innan hade det varit halkbanekörning på rapsolja 😮
            Snacka om sladda 😀

//H

Surbarbro
            Deltagare

Lite regn stoppar väl inte en Impreza?En av dom roligaste konbanekörningarna jag vet om var den hos SAD i Västerås. Då regnade det och dagen innan hade det varit halkbanekörning på rapsolja :oSnacka om sladda :D//H

Då var även jag med!

Urkul!

När jag tog körkort, så hade man inte halkbana på programmet.
              Så nu får man ut träna på egen hand.

Fram med paraplyer och regnställ.

Ska bli så kul!

Ses på Söndag.

/ Catrine

GT99
              Deltagare

Hmm vilken prognos ska man tro nudå smhi visar en stor sol 12-18 medans tv4vädret visar regn samma period 🙂
                Så man får väl helt enkelt åka dit och se för sig själv.
                Ses där!

GRID
                Deltagare

Hmm vilken prognos ska man tro nudå smhi visar en stor sol 12-18 medans tv4vädret visar regn samma period 🙂 Så man får väl helt enkelt åka dit och se för sig själv.Ses där!

SMHI har uppdaterat sidan sen igår, så jag hoppas på att dom har rätt 🙂

LegacyLarsa
                  Keymaster

Det märker vi imorron, Kom igen Janne hoppa inte av nu, vem ska jag rejsa mot då annars?

/Lars

Janne248
                    Deltagare

SMHI har inte regn nått mer! 😀 Nu e jag glad….

Carlee
                      Deltagare

SMHI har inte regn nått mer! 😀 Nu e jag glad….

Woho, fick precis se det. 19/20 grader och sol/moln 🙂

griml0ck
                        Deltagare

Enligt leif som jag pratat med när jag hyrde banan så är det alltid väldigt torrt där. Han sa om det regnar i uppsala så ere oftast torrt på lunda ändå. Så det är nog svårt o bedömma utan o komma dit 😉 Knutan var ju samma, skulle bli regn men vi fick upphåll precis lika länge som vi skulle köra. Sen slog nån på regn kranen precis när vi var klara.

Lefty
                          Deltagare

För säkrare prognoser använd er av http://www.yr.no 🙂

griml0ck
                            Deltagare

Ingen har ju samma prognos :+ Smhi säger molningt och sol hela dagen. tv4vadret säger regn mellan 0900 – 1500. yr.no säger regn mellan 6-12 o sen uppehåll. Man får söka på Alunda för o komma närmast banan. Hoppas alla kommer oavsätt, det kan ju som sagt lätta mot lunch så det blir torrt om de nu skulle regna på morgonkvisten.

Janne248
                              Deltagare

Ser bra ut än på SMHI 😀 Bilen packad, R-däcken på 🙂 klar klar!

griml0ck
                                Deltagare

Alla som har anmält sig har nu betalat! Om någon får helt plötsligt för sig o komma i sista sekund så går det oxo bra. Det går att betala på plats. SMA försäkring går att fixa oxo för dom som ej har det. Nya medlemmar som bara vill titta lite hur en klubbträff går till e oxo välkomna! Syns där!

Anmälningslista:
                                  1. #519 Johan Vikström ”griml0ck” KLAR och betald
                                  2. #847 Mikael Alriksson ”alrik” KLAR och betald
                                  3. #248 Jan-Erik Sjödin ”janne248” KLAR och betald
                                  4. #800 Pontus Wagenius ”GT99” KLAR och betald
                                  5. #801 Adam Kaijser ”Adam K” KLAR och betald
                                  6. #325 Lars Mårtensson ”GRID” KLAR och betald
                                  7. #069 Jesper Wolf ”Jeppe” KLAR och betald
                                  8. #298 Lars ”Legacylarsa” Linder KLAR och betald
                                  9. #826 Catrine Johanson ” Surbarbro” KLAR och betald
                                  10. #1225 Tom Johanson ” Lillbarbro” KLAR och betald
                                  11. #421 Arne Avner ”Arellano” KLAR och Betald
                                  12.
                                  13.
                                  14.
                                  15.
                                  16.
                                  17.
                                  18.
                                  19.
                                  20.

// J – taggad 🙂

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 66 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.