SSC Allmänt snack Träffar SSI On Fire (Grillträff i Stockholm)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 71 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

http://www.shellkonto.nu/alien/temp/grillfest.jpg

Varför
      I höstas/vintras fick jag och min lilla familj hjälp av ett gäng SSIare (ni vet vilka ni är) att flytta hela vårt bohag från lägenheten till radhuset och jag lovade att som belöning bjuda alla flyttkillar och tjejer en middag. Så blev det inte för innan alla flyttlådor var uppackade så satte renoveringen igång.

Därför
      I vår/sommar tänker vi istället bjuda in hela SSI på grillfest i vårt lilla radhus. Vi förutsätter att alla (ni vet fortfarande vilka ni är) som hjälpte till kommer samt att minst en från varje region dyker upp. Vi bjuder på grillkol, grill, engångsgrillar, potatissallad, sallad, läskeblask och säkert lite till…
      Det som krävs från gästerna är att ni tar med kött (till er själva) och dryck (till er själva om du inte vill dricka läskeblasken). Hushållet kan tyvärr inte bjuda på kött till alla då inbjuden går till hela klubben och vi inte har ett eget slakteri.

Vilka?
      Alla SSIare är välkomna. Alla flickvänner, pojkvänner, äkta makar och barn är välkomna. Husdjur är väl också accepterade så länge de inte skiter på det nylagda parkettgolvet. Volvoraggare och annat bus håller sig långt borta.

Hur länge och var och finns det kudde?
      Radhuset är byggt i Vallentuna och jag orkar inte flytta det så ni får allt ta er hit. Förslagsvis kör vi grillfesten en solig lördag eftermiddag och äter tills det blir mörkt…eller varjefall tills maten tar slut. Om vädret tillåter sitter vi ute i vår lilla trädgård, annars trängs vi inne i huset på bästa sätt.
      För långväga resenärer finns det sovplats (6 pers) och det blir först till kvarn på de platserna.
      Gratis parkering för gäng Imprezor finns på ca 50m avstånd från huset.

Ordning och reda
      Detta är ingen grisfest eller fylleslag. Det kommer finnas små barn med i sällskapet som inte vill bevittna nakna rumpor och grannar som inte vill att vi kissar på deras tomt. Man kan ha skoj utan sprit, något som jag tycker SSI är väldigt duktiga på att bevisa varje gång vi träffas.

När?!
      Eftersom jag vill ha så stor uppslutning så möjligt vill jag att vi beslutar datum gemensamt. Jag föreslår att vi väljer en helg i maj eller juni för att garantera att den här jävla snön har försvunnit.

Vem är intresserad?

PS: Se detta som en regionsträff för Stockholm men på ett helt nytt sätt där dessutom hela klubben är inbjuden.

Pasi_k
      Deltagare

Nice Alien. 😀

Lovar att jag ska göra mitt bästa för att komma upp.
        Alltid kul att see ltie SSi´are. 😛

Mats
        Deltagare

Helt klart intresserad.
          Skall prata med Miss Toyo också.
          Om sovplats inte går att lösa så kan jag nog slagga hos en annan kompis i Stockholm

Mats GBG
          Regionsansvarig Göteborg

syke
          Blockerad

Jag är intresserad. Grillat är godast! :9

OzO
            Deltagare

Yes!

/G – grillklar!

Niklas
              Deltagare

Mats: Som jag skrev, det är först till kvarn som gäller på sovplatserna. Ni kan få sova på loftet helt själva med allt vad det innebär. 😛 😮 :*

Skoj att det finns intresse, var rädd att man skulle behöva sitta där själv och steka på några Dennis Hotdogs. 😀

Datum då? Är det någon som har något uppbokat så säg till redan nu så vi kan välja ett datum då alla/flest kan.

thorlake
                Deltagare

Gratis e gott!
                  Jag e på! 😉

Här skall eldas!

SecretAgentMan
                  Deltagare

Jag anländer högst troligen, men bara om jag får ringa Äljen ™. 😀
                    Beroende på datum & tid över naturligtvis.

/J

Janne248
                    Deltagare

Beroende på datum så är jag intresserad också! Nån måste närvara från Värmland/Dalarna…

Niklas
                      Deltagare

Janne: Bestäm datum du då! 😉

Manor
                        Deltagare

Tjohej Äljen !

Jag är självklart intresserad om datumet passar. En chansning på ett datum som skulle kunna passa är den 3 juni (som är en lördag).

Jag behöver ingen sovplats, men gärna en säker p-plats utan dörruppslag ;-).

mvh Mats N

Niklas
                          Deltagare

då har vi ett första förslag på datum, tack Mats!

Angående dörruppslag så är det inga jag kan garantera. Har fått ett fint ”minne” på passagerarsidan på en SSI-träff. Jag nämner inga namn men det hände i Göteborg och bilen såldes till Västerås. 😀 😉 :*

Niklas
                            Deltagare

Eftersom det inte kommer så många datumförslag så tycker jag att vi säger 3 juni så länge, sen får någon skrika om det inte passar. Detta är alltså helgen före SSI @ Emmaboda vilket kanske blir lite väl tajt för skåningar och göteborgare, något jag har överseende med. Men alla är ändå välkomna.

Snackade med Micke ”Felbil” R igår och han är också inbjuden. Han tar med stolar och bord om det behövs samt har sovplatser i sitt hus om det skulle behövas. Den galningen bor också i Vallentuna.

Pasi_k
                              Deltagare

Väntar med Att träffa alla tills Emmaboda dåå.
                                LÅNGT att köra.

Mer Soppa pengar till emmaboda istället 😛

Niklas
                                Deltagare

Exakt, trist men inte mycket vi kan göra åt det. Emmaboda-evenemanget var ju ”okänt” då detta lilla fest presenterades.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 71 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.