- Detta ämne har 84 svar, 5,160 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 2 månader sedan av Sso.
-
FörfattareInlägg
-
6 september, 2003 kl. 16:30 #122083NiklasDeltagare
Supertack till alla som kom på fredagen – precis som herr M skrev! Det var en riktigt trevlig SSI träff, vi kunde varit fler men det blev ju precis så lagom som det skall vara då alla känner att de är med i diskussioner och så. Tjejen hade väl inte så mycket att flika in då det gällde banträffar, Imprezamodifieringar, rally, dataspel och så men i slutändan tyckte hon ändå att det var riktigt skoj och att alla var så himla trevliga. “Den där Johan var en rackare på att snacka!” 😀
Hoppas att de gamla farbröderna med Subaru-keps blev glada över korvarna de fick. “Jasså, är det Subaru-klubben som är här ut?” fick jag till svar då jag lämnade över varsin grillad med bröd. 😉
Bilder kommer upp imorgon (söndag) kväll då vi kommer hem.
Hoppas att ni fick en riktigt bra lördag också. Själv har jag käkat smörgåstårta och massa annat gott på 30-årsfesten.
Har precis varit ute med Imprezan en sväng också, försökt bromsa bort vibrationerna i skivorna men det gick inte. Efter fadande bromsar och rykande belägg gav jag upp. Det blir nog till att svarva dem.
Än en gång, tack alla som kom på fredagen! Visst var det ett perfekt sätt att spendera en fredagkväll på? 😀 😉 🙂
6 september, 2003 kl. 17:09 #122044modulatedDeltagareDags av summering av dag 2.
Deltagare : jag, doktorn, doktorns bror+flickvän, blocken,
pärra värsting med flickvän, guran och allas vår
favoritmekaniker freddan.Beslöt mig för när frälsningsarmén hade börjat sin lördagskonsert
strax utanför mitt fönster imorse vid 10-snåret att det nog
kanske var dags att gå upp. Beslöt mig även för att sträckan
inne i köping skulle bli dagens första. På väg dit hittade
jag i programmet en trevlig liten kurvkombination som jag tänkte
försöka parkera så nära det gick, å ni vet hur bra jag är på
kartor, det gick som vanligt, totaltbom :). Tänkte då ta ett
varv till och komma rätt den gången, hann dock inte långt innan
jag ser ett silvrigt scoop vid en av de större ställena som
serverar mat. Det visade sig vara doktorn av alla människor,
så jag anslöt mig till sällskapet och traskade därefter till
banan, dock så hamnade vi inte vid den kurvkombination jag hade
spetsat in mig på, men väl vid en 90graders högerböj efter
en lång raka. Riktigt kul att se wrc-bilar på något annat än
grus, även den lilla 106’an var tuff.Sedan begav vi oss vidare mot en grussräcka efter lite
tvekan. Där gick det inte sakta, å jäklar vad dammig man
blev. Dock inga bilar av den här dagen heller där vi stod.Sedan blev det hemfärd, å jag lyckades hitta servicen idag,
å herr wickselss subba är inte fel, tyvärr syntes inte karln
till så jag kunde försöka tigga en provsittning.Summering : riktigt skoj, som vanligt. Tack som tusan!
// Patrick P – åker å dj’ar på en klubb nu
Regionsansvarig Västerås
7 september, 2003 kl. 06:33 #122024christopherDeltagareSjälv kom man upp till Hallstahammar kl. 07.30 i tron om att det gick att köpa karta/frukost på någon mack, men dom hade missat att det var rally i stan och öppnade senare. Där missade dom nog en rejäl slant för det var en hel del bilar som irrade runt Hallsta, Sura och Kolbäck efter kaffe, macka och program.
Väl ute på ss8 (hade med mig gamla kartor) fick man se bilarna 2 ggr och andra repan följdes upp av MRM gänget. Som vanligt gick man innan sista bilen kört och missade en VOC som rullade ut på en åker. Efter en burgare i Hallsta som nu hade öppnat upp mackar mm, så bar det av till Bodasträckan. Harry Joki var duktigt nära att skrota sin WW touraeng, som föråkare och blev bejublad. Annars var det “bara” lite dikes känningar, men kanon åka och kanon väder. En EVO 4 el. 5 vart dock kvar efter att på en raka dragit av ordenliligt och skrotat bilen (bild kommer)En lyckad dag
/
fraSSe 😀7 september, 2003 kl. 20:28 #122013SsoDeltagareKul att ni hade trevligt brevid vägen, det var djävligt att åka på den oxo 🙂 Var fullt upp med att läsa noterna, så jag hann inte se er om ni vinkade på nånstans. Enda kändisen jag såg var doktorn i Silverpilen på väg från Djupebostarten första vändan, dög tydligen inte att stå kvar o se vår “vassa” Suka 😉
Målsättningen med året uppfylldes gott o väl i och med att vi kom 2:a i JSM totalt (med samma poäng som ettan), så det fanns all anledning att fira igår kväll!
/Stefan
8 september, 2003 kl. 06:34 #122084NiklasDeltagareLite bilder från fredagen finns nu i fotoalbumet:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album548 september, 2003 kl. 06:48 #122003SecretAgentManDeltagareDet var en trevlig helg grabbar! 🙂
SSO – Jag och Madde tog lite frukost i det gröna (det tog ganska precis 5 minuter i Silverpilen från vårat hus i Surahammar – nu var det ju kurvig väg ut iofs ;)) – och kikade på det tunga artilleriet.
Hade ett körigt morgonschema, inget ont menat. 😉
/J
8 september, 2003 kl. 07:05 #122014SsoDeltagareDoktorn> Hade gjort på samma sätt själv så här tas det definitivt inte illa upp 😀
Fredagsligan> Ser på äljens bilder att ni stod i Hemshyttevänstern, där svänger det ju rätt bra ja 🙂 Ska höra med farsan som oxo stod där så att ni skötte er 😉8 september, 2003 kl. 07:10 #122085NiklasDeltagareVar kanske han som jag bjöd på korv? Om han hade Subaru-keps på sig… 😉
8 september, 2003 kl. 07:21 #122004SecretAgentManDeltagare…så här efteråt vettefasiken om inte största behållningen var 106:an som åkte runt runt på asfaltsspecialen inne i Köping. 😮
JÄKLAR vilket ljud, vilken väghållning, och full attack. 😀Annat “kul” var att 9 av 10 evosar understyrde rejält genom 90-gradarn vi stod i….och herr Wicksell kom storstilat på uppställ. 😀
/J
8 september, 2003 kl. 14:33 #122015SsoDeltagareÄlj> Tyvärr har jag inte fått gubben att dra på sig en riktig keps än, men han lånar gärna Subby vid tillfälle…
Dr> Åkte 106:an som föråkare eller? Var ju en dansk anmäld med en 106:a som aldrig kom till start (vad jag vet), så jag antar att det var han som åkte lite?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.