- Detta ämne har 19 svar, 2,402 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 8 månader sedan av Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
4 juli, 2013 kl. 16:04 #30684DannesundinDeltagare
Tjenixen!
Undrar om det går att ställa bakcambern någorlunda? Framcambern har jag redan fått svar att den går att ställa.. Men hur är det med bak?
Sitter coilisar på och 18″‘are.. Anledningen till att jag vill fixa lite negativ camber är för att få in däcken i hjulhusen.. alltså inget extremt! 🙂
Med vänlig hälsning
4 juli, 2013 kl. 16:11 #258451roadtip85KeymasterJag kör med dessa för att få till det:
http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=KCA414*Edit Det går inte att ställa orginal…
4 juli, 2013 kl. 17:30 #258453Christian SDeltagareJag kör med dessa för att få till det:
http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=KCA414*Edit Det går inte att ställa orginal…
dom behöver man ju inte om man har coilovers för då är ju övre hålet ovalt så det är bara att lossa på bultarna och trycka in det tills man har den cambern man vill ha och dra åt igen.
4 juli, 2013 kl. 18:16 #258466DannesundinDeltagareGrymma å snabba svar!
Kan det ställas på alla coilisar? Du råkar inte sitta på en bild med vilken bult / bultarna?
4 juli, 2013 kl. 18:27 #258462TomKDeltagareGrymma å snabba svar!
Kan det ställas på alla coilisar? Du råkar inte sitta på en bild med vilken bult / bultarna?
Brukar gå att justera fram men inte bak.
Då behöver man camber plattor eller bultar.4 juli, 2013 kl. 18:51 #258454Christian SDeltagareGrymma å snabba svar!
Kan det ställas på alla coilisar? Du råkar inte sitta på en bild med vilken bult / bultarna?
tror det.
det är den övre av dom 2 som håller fjäderbenet i hubben, du kan kolla om det går genom att ta bort övre bulten och se hur det ser ut, är det helt runt går det inte men är det ovalt/avlångt så går det.4 juli, 2013 kl. 20:16 #258455Christian SDeltagareBrukar gå att justera fram men inte bak.
Då behöver man camber plattor eller bultar.har lite över 2 grader camber bak på min utan vare sig camber plattor eller bultar:rolleyes:
4 juli, 2013 kl. 21:46 #258465JoakimgabrielssonDeltagarejag hade -3 grader i bak utan plattor eller bultar. BC-ben
4 juli, 2013 kl. 22:52 #258452roadtip85KeymasterOm övre hålet är ovalt så behöver man ej några bultar/plattor. Men alla coilovers har inte det.
Med övre hålet menas alltså detta:
Mina Bilstein har runda hål, därför kör jag bultarna jag länkade tidigare.
5 juli, 2013 kl. 05:31 #258463TomKDeltagarehar lite över 2 grader camber bak på min utan vare sig camber plattor eller bultar:rolleyes:
Jo det har jag på min med.
Men alla har inte det.5 juli, 2013 kl. 12:52 #258467DannesundinDeltagareGrymt! Ska kika på det så snart jag orkar gå ner! 🙂
Hur mycket camber kan man ställa fram? Original? Jag har ju coilovers, kan jag ställa mer där då? Camber är helt nytt för mig.. 🙂
5 juli, 2013 kl. 17:36 #258456Christian SDeltagareberor på om du har justerbara topplagringar eller inte, har du det så kan man få 4 grader om inte mer, har du inte det så blir det väll max 1 grad typ.
det är inte så avancerat, är ju bara ett mått på hur mycket hjulet lutar.
kör man mycket bana så vill man ha mer än om man enbart kör gata.5 juli, 2013 kl. 18:18 #258468DannesundinDeltagareJusterbara topplagringar har jag, om du menar uppe vid staget som man ser om man öppnar huven?
Är det viktigt att det är exakt samma camber på bägge sidor, finns det något lätt sett att mäta utom skjutmått? Säkrare att lämna in för å få camber ändrad?
5 juli, 2013 kl. 20:01 #258457Christian SDeltagareja det är topplagringarna man ser när man öppnar huven.
behöver väll inte vara exakt lika men det får ju vara någorlunda lika i alla fall, går ju att mäta med i princip vad som helst om man inte har ett skjutmått eller tumstock, behöver ju inte vara graderad utan bara nått så man kan se att man har samma på varje sida.
nä det kan du ställa in lätt själv men tänk på att toe in ändras lite när du ändrar cambern så det kan vara läge att göra en hjulinställning efteråt.5 juli, 2013 kl. 20:38 #258460VinceKeymasterHar du gått o ändrat nånting i fram eller bakvagn så skall du göra en hjulinställning. Att ändra camber i sig är inte hela världen. D.v.s. att camber i sig (om man inte har EXTREMA vinklar)påverkar inte däckslitage så mkt men när cambern ändras så ändras även toe vinklarna och en fel inställd toe är rätt så elakt mot däcken.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.