Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #258464
    TypeR
    Deltagare

      As above if you change the camber then everything else will change and need to be set to your preference 😉

      #258458
      Christian S
      Deltagare

        en fel inställd toe är rätt så elakt mot däcken.

        märkte det på min förra året, slets sjukt mycket på insidan på dom få milen jag körde + att den kändes väldigt nervös.

        #258461
        Vince
        Keymaster

          märkte det på min förra året, slets sjukt mycket på insidan på dom få milen jag körde + att den kändes väldigt nervös.

          Jepp då hade du för mkt toe out. Man får mer toe out på imprezan ju mer negativ camber man har och du hade rätt MKT va’ ;). Så blir det iaf på modellerna som har styrstag bakom hjulets centrumaxel. Vet dock ej om alla imprezor är såna.

          #258469
          JoakimOhlsson
          Deltagare

            Jag har D2 Coilovers på min och inte ställbara i camber bak (dvs hålet är runt inte ovalt). Rent teoretiskt borde jag kunna borra/skära/fräsa ett ovalt hål så det går ställa camber? Vad tror ni om det? 🙂

            #258459
            Christian S
            Deltagare

              Jag har D2 Coilovers på min och inte ställbara i camber bak (dvs hålet är runt inte ovalt). Rent teoretiskt borde jag kunna borra/skära/fräsa ett ovalt hål så det går ställa camber? Vad tror ni om det? 🙂

              dom ska allt vara justerbara, jag har också D2 och får som jag skrev tidigare i tråden lite över 2 grader när den är max in tryckt.
              lossa på bultarna så ska du se att det går att trycka in hjulet i ovankantd—0.o—b

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.