Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    TypeR
    Deltagare

As above if you change the camber then everything else will change and need to be set to your preference 😉

Christian S
      Deltagare

en fel inställd toe är rätt så elakt mot däcken.

märkte det på min förra året, slets sjukt mycket på insidan på dom få milen jag körde + att den kändes väldigt nervös.

Vince
        Keymaster

märkte det på min förra året, slets sjukt mycket på insidan på dom få milen jag körde + att den kändes väldigt nervös.

Jepp då hade du för mkt toe out. Man får mer toe out på imprezan ju mer negativ camber man har och du hade rätt MKT va’ ;). Så blir det iaf på modellerna som har styrstag bakom hjulets centrumaxel. Vet dock ej om alla imprezor är såna.

JoakimOhlsson
          Deltagare

Jag har D2 Coilovers på min och inte ställbara i camber bak (dvs hålet är runt inte ovalt). Rent teoretiskt borde jag kunna borra/skära/fräsa ett ovalt hål så det går ställa camber? Vad tror ni om det? 🙂

Christian S
            Deltagare

Jag har D2 Coilovers på min och inte ställbara i camber bak (dvs hålet är runt inte ovalt). Rent teoretiskt borde jag kunna borra/skära/fräsa ett ovalt hål så det går ställa camber? Vad tror ni om det? 🙂

dom ska allt vara justerbara, jag har också D2 och får som jag skrev tidigare i tråden lite över 2 grader när den är max in tryckt.
              lossa på bultarna så ska du se att det går att trycka in hjulet i ovankantd—0.o—b

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.