Har monterat en uppsättning BC racing type BR coilisar på min STI 06.
monteringen gick bra och de finkar fint fint.
vill bara höra om nån har likadana coilosar och har nå bra inställningar och dela med sig då ja är ny på de hela och inte riktigt vet hur jag ska ställa höjd, hårdhet osv.
höjd är väl va man själv vill ha, men tänkte på höjd förhållande mellan fram och bak, tycke mig läsa att man ska ställa baken 0.5-1 cm högra bak för å få bort lite överstyrning?
hårdheten på dämparna är väl de ja har testa och ändra på lite, går å ställa i 30 olika lägen, då 0 är hårdast, inställda på 8 från fabrik. har ställt ner till 5 nu bara för och testa och de blir mycket stabilare.
va ute och körde lite idag å gjorde lite kraftiga svängar fram å tillbaka i 50km/h. den känns stabil på vägen och så, men får känslan att den fjädrar ihop en hel del ändå. men kanske är normal på den inställningen. ska tillägga att bilen är original i övrigt i väghållning. har som sagt ingen erfarenhet av detta sen tidigare.
har inte gjort nån hjulinställning sen monteringen av coilovers än.
ska man ha lika hårt bak som fram? tyckte de stod i pappren som va me att hårdare bak gör att de överstyr lättare.
Man kan även skruva ihop fjädrarna, men står att man ska låta dom vara i de läget är i så de har ja inte gjort nå med.
Hoppas de finns nån på forumet som har nå bra recept och dela med sig av
MVH
Claes