SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Ständigt strul med däck

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    migu
    Deltagare

Mina förra däck inköptes hos en däcksfirma som två gånger i rad misslyckades med att balansera däcken.
      Det hela löste sig genom att jag fick åka till Furstenhoff och låta grabbarna där fixa det hela.

När det nu var dags att skaffa nya däck igen tänkte jag prova Däckonline, vilket visade sig vara en mindre bra ide.

Jag beställde fyra däck därifrån den 29/6 och dessa skulle levereras den 7/7. Däcken dök upp i förrgårr efter inte mindre än två 😮 påstötningar hos däckonline utöver den första beställningen.

Den (av däckonline rekommenderade) firma som sen la på däcken idag har nu uppenbarligen oxå misslyckats med balanseringen.
      Han höll på i en timme och fyrtio minuter och ändå blev det fel. x(
      Det får väl bli en tur till Furstenhoff på måndag.
      Suck…

/Micke (som snart köper egen balanseringsmaskin…)

migu
      Deltagare

Tja, lite slitna är dom väl, men Furstenhoff hade inga problem att balansera rätt förra gången det begav sig.
        Det borde ju som sagt inte vara så himla svårt att få det rätt, men, men.

/Micke

C.Barrow
        Deltagare

En viss skevhet i fälgarna kan man balansera bort, men inte om dem är alltför jäkliga. Eftersom fürsten grejar det så borde renodlade gummifirmor greja det också tycker man…

Fälgarna jag hade på förra bilen var rätt kraftigt skeva upptäckte jag när det var dags att lägga på nya däck… Slutade med att jag helrenoverade dem (inklusive ny lack), sen var dem helt som nya igen!

MickeM
          Deltagare

Vad händer om alla vikter tas bort och sen balanserar endast fälgen?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.