SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Stänga av laddtrycksstyrning för grundladd?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Jocke.T
    Deltagare

Jag tänkte om man på något vis kan stänga av laddtrycksstyrningen så man kan köra på enbart grundladdet?
      Tänkte i såna fall sätta en switch i kupén för att kunna köra lite lugnare när jag kör och handlar 😛
      Visst man måste ju inte ge fullgas hela tiden, men vem fan visar inte vart skåpet ska stå när nån mupp i BMW vill rejsa i rödljusen 😉

Mvh Jocke

TomK
      Deltagare

Hehe, svårt att hålla igen?
        Ääh bara att gasa och visa vart skåpet ska stå! 😀

Patrick P931
        Deltagare

Busenkelt. Bara att ha en ventil med t-koppling där du kan leda förbi laddtryckssolenoiden. Dvs. trycket går direkt från kompressorhus till aktuator istället för omvägen via solenoiden.

Jocke.T
          Deltagare

Tom# Ganska :p
            Patrick P931# Det funkar ju, men jag tänkte om man på elektroniskt sätt, enkelt, kunde fixat det ifrån kupén. Typ sätta en switch till nån säkring eller liknande.
            Men jag får väl bara se till att tänka att det ligger ett ägg under pedalen.

Kvarnis
            Deltagare

Hade du simtek så kan du ju ha dubbla mappar :), bästa sättet 😀

Patrick P931
              Deltagare

men jag tänkte om man på elektroniskt sätt, enkelt, kunde fixat det ifrån kupén. Typ sätta en switch till nån säkring eller liknande.

😉 Det var underförstått i mitt inlägg.

Självklart har du en elektroniskt styrd ventil som du väljer själv med: grundladd = läge 1 på ventilen, maxladd = läge 2.

Man ställer den så ström på = läge 2.

🙂
                Patrick
                p.s. jag har gjort flera liknande bonnlösningar, fungerar ypperligt bra. 😉

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.