- Detta ämne har 9 svar, 2,056 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av mudflaps.se – Christian.
-
FörfattareInlägg
-
17 december, 2008 kl. 20:51 #15988AnderssonDeltagare
Har ni några tips på vilka förutom RaceEquip och RallyArmor som gör “skräddarsydda” stänkisar till STi -08?
Har ringt R.E. 8-10ggr i 2månader men de har bara dåliga bortförklaringar, har inte ens gjort nån mall än.
RA är alternativet men dollarn lär väl inte gå ner på ett tag.
Tacksam för svar om ja ska ha nån lack kvar.MVH C Andersson / Mr Konjak
“Daddy knows alot, but
Mommy knows everything!”
Impreza STi -0818 december, 2008 kl. 07:21 #162785Adam KDeltagareKlgar du på några kronor i växelkurser när du just köpt en bil som kostar 450.000???? 😮 😮
Köp Rallyarmor, du vet att de är snyggast!
19 december, 2008 kl. 08:39 #162787hellebjorkDeltagareKlgar du på några kronor i växelkurser när du just köpt en bil som kostar 450.000???? 😮 :oKöp Rallyarmor, du vet att de är snyggast!
Vad har priset på bilen med det att göra?
22 december, 2008 kl. 08:57 #162786AnderssonDeltagareTack Oskar för tipset ska kolla på dom.
Angående priset, jag är smålänning och vill inte betala mer än jag behöver för 4 svarta gummibitar. Sparar man lite här o där kan man köpa fler saker.
Ja Adam bilen ska kosta 458800kr med met.lack men jag beställde den 9/10-07 innan priset var satt så jag fick prisgaranti, ett maxpris inte hade bilhanlaren räknat med en sådan prishöjning 😉MVH C Andersson / Mr Konjak
“Daddy knows alot, but
Mommy knows everything!”
Impreza STi -0815 december, 2011 kl. 18:38 #162789mudflaps.se – ChristianDeltagareHej
Vi på mudflaps.se erbjuder stänklappar till din bilmodell. Rabatt till SSC medlemmar.
Kika på länken till eran sponsorsida för mer info:
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=90125Såg nu att detta var en gammal tråd, kan själv ej deleta detta inlägg dock.
27 januari, 2012 kl. 09:29 #162788NiklasDeltagareHåller med Oskar där. Finns kanske olika men hittade JJC (från UK) på Ebay som säljer 2 pack, 4 pack (och kanske fler) där 4 pack kostar runt £25. Jag tänkte först köpa oskurna bitar från RaceEquip men det skulle kosta närmare 1000kr och när man inte vet exakt hur bra det blir på nya bilen vill man inte betala hur mycket som helst.
Här är en länk till 4 pack svarta. De säljer även andra färger…
http://www.ebay.co.uk/itm/JJC-Rally-Mud-Flap-Material-4mm-MSA-Spec-x4-Black-/270893035596?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f127bb04cFrakten landade på runt £20 också men frakten ökar inte om man köper fler pack så ett gruppköp på några pers och frakten är typ 0kr.
15 april, 2012 kl. 13:52 #162790mudflaps.se – ChristianDeltagareDom var ju inte lite dyra…
Själv köpte jag mig ark från UK (ebay) i 4mm pvc som var 50x30cm och avsedda för rally, 6 ark för runt 350kr tror jag det var. Där kan vi snacka prisvärt alternativ, där man dessutom slipper den vedervärdiga metallplattan som ska hålla fast detta pyttesmå dyrgripar till stänklappar som du och scoobyparts/scoobyworld/övriga säljer.
Raceequip är ju enda vettiga färdiga lapparna, dom går upp högt nog för att skydda bilens sida och är breda nog för att skydda bilens underrede.
Hej Oskar
Det låter som ett bra alternativ för den som själv vill skära ut och fixa sina egna stänklappar och spara en slant!
Vi på mudflaps.se vänder ju oss till dem som känner att dem vill betala lite mer för att få stänklappar som är gjorda i industripressar och då har en annan klass på kanterna och hålen.(Materialet kan jag inte uttala mig om då jag ej sett dessa) Sedan ingår även alla tillbehör som behövs, även original “plast pluttar” till innerskärmarna samt en steg för steg monterings instruktion. Det blir en hel del tid man sparar på att göra själv.Metallplattan är något som tillkommit efter önskemål på bred front av kunderna för att få en tightare montering av lapparna. Många målar denna svart för att den ska smälta in bättre. Går ju även att byta dessa mot brickor eller annat på eget bevåg om man känner för det.
Raceequip har jag enbart sett på bild så jag ska inte kommentera deras lappar kontra våra förrutom priset som du tar upp då att dem säljer ett sets för 1700:- till subaru och då är vi billigare redan innan eran sponsorrabbat på 20% är avdragen. Sen erbjuder ju vi alltid fri frakt till våra kunder.
15 april, 2012 kl. 14:23 #162791mudflaps.se – ChristianDeltagareHåller med Oskar där. Finns kanske olika men hittade JJC (från UK) på Ebay som säljer 2 pack, 4 pack (och kanske fler) där 4 pack kostar runt £25. Jag tänkte först köpa oskurna bitar från RaceEquip men det skulle kosta närmare 1000kr och när man inte vet exakt hur bra det blir på nya bilen vill man inte betala hur mycket som helst.
Här är en länk till 4 pack svarta. De säljer även andra färger…
http://www.ebay.co.uk/itm/JJC-Rally-Mud-Flap-Material-4mm-MSA-Spec-x4-Black-/270893035596?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f127bb04cFrakten landade på runt £20 också men frakten ökar inte om man köper fler pack så ett gruppköp på några pers och frakten är typ 0kr.
Också ett bra tips för den händige!
Man får dock klippa till dessa själv och får en helt annan kant än med pressade lappar som vi erbjuder. Men man får ju fördelen att klippa till dem precis som man själv vill ha dem. Dem skyltar inte med vad det är för material dock. Men det står att dem är “very flexible” och hänvisar att man kan klippa dem med sax så jag antar att det är pvc dem säljer. Sen ingår det inte fästen om man inte köper till dessa. Och inga skruvar eller liknande vad jag förstår. Kanske någon som har dessa och kan skriva en rad?
Dessa för 26.95€ eller 41.95€ med fästen plus frakt ca €20 landar då på 46.95€ / 61.95€ enligt forex 543.31:- (den ink fästen)
Våra modellanpassade pvc modeller ink fästen, skruvar/brickor, “plast pluttar” för innerskärmarna och monteringsanvisning kostar efter eran rabatt ink frakten 868:-
Så drygt 345:- kan man då spara men då får man också stänklappar som inriktar sig mer på budget. Men jag tvivlar inte på att det går att få dessa att se bra ut. Allt ligger i betraktarens ögon.
Fortsätt gärna med diskussionen, ett bra sätt för oss på mudflaps.se att ta lärdom av vad ni som använder dessa bilar tycker och tänker om dessa tillbehör.
15 april, 2012 kl. 16:54 #162784andreaswrxDeltagareproblemet med modellanpassade är att dom inte går långt in under bilen samt inte tillräckligt ut fram, sen vill man ju ha att det ligger 5 cm från vägen och inte 8cm
16 april, 2012 kl. 17:21 #162792mudflaps.se – ChristianDeltagareproblemet med modellanpassade är att dom inte går långt in under bilen samt inte tillräckligt ut fram, sen vill man ju ha att det ligger 5 cm från vägen och inte 8cm
OK. Första gången jag hör denna åsikt (i den här tråden). Vi erbjuder ju en större variant och det är ju riktiga rallyvarianten och den kan mycket väl vara lite för mycket för en gatbil 😉
Däremot går det att till impreza och evon få extra tjocka stänklappar. 5mm Kaylan istället för standard 3mm. Men det påverkar ju inte dem andra måtten.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.