- Detta ämne har 26 svar, 11,007 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av TypeR.
-
FörfattareInlägg
-
17 juli, 2011 kl. 14:06 #26332yngwieDeltagare
Vad kör ni för stänkskydd på era bilar? Vilka är egentligen dom bästa och mest prisvärda? På min förra Impreza körde jag några från scottlowe, funkade grymt bra. Men dom har tydligen lagt ner, tyvärr.
17 juli, 2011 kl. 14:38 #226545kamikazeDeltagareKör med dom från raceequip, http://www.raceequip.com, funkar bra ganska breda och av den mjuka sorten så dom fladdrar när man kör men det är inget som hörs.
Enda nackdelen är att dom missfärgas efter 4-5 år hade tidigare dom blåa och dom blev ljusblå efter ett tag, har nu dom svarta sen 2 år tillbaka och dom har inte blivit konstiga än17 juli, 2011 kl. 15:04 #226552Christian SDeltagarekör med sånna här på min http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=199&products_id=1597 och dom tycker jag funkar helt ok.
17 juli, 2011 kl. 15:44 #226554LarskDeltagareKör med RallyArmor mudflaps – mycket tilfrets 😎
18 juli, 2011 kl. 14:53 #226546yngwieDeltagareTack för tipsen! Har kikat lite på dessa:
http://www.evobits.co.uk/index.php?route=product/product&path=47_53_79&product_id=80
26 juli, 2011 kl. 04:09 #226547yngwieDeltagarekör med sånna här på min http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=199&products_id=1597 och dom tycker jag funkar helt ok.
Sitter dina rak eller sitter dom snett där bak? Köpte några liknande förut och dom satt snett som fan, de klara jag inte av!
26 juli, 2011 kl. 10:40 #226553Christian SDeltagareSitter dina rak eller sitter dom snett där bak? Köpte några liknande förut och dom satt snett som fan, de klara jag inte av!
dom hänger rakt och fint:)
här har du 3 bilder
rakt bakifrån
snett bakifrån
och sist en bild på dom där fram
26 juli, 2011 kl. 13:20 #226548yngwieDeltagaredom hänger rakt och fint:)
här har du 3 bilder
rakt bakifrån
snett bakifrån
och sist en bild på dom där fram
Fint 🙂 Tack för det utförliga svaret! 🙂
5 oktober, 2011 kl. 21:50 #226549yngwieDeltagareDet blev så att jag köpte raceequip stänkisar, skulle pröva montera dem i kväll fram först. Men det blev inget av. Det var en helt värdelös beskrivning. Jag och polarn prövade alla möjliga sätt, men fick inte den grejen som man ska skruva i att passa i innerskärmen efter man tagit bort clipsen. Ska dom ens passa på en STi? Står bara WRX på beskrivningen, men det kanske är samma?
Nån som monterat dessa på en sti som kan ge en hjälpande hand? 🙂
6 oktober, 2011 kl. 15:50 #226550yngwieDeltagareInnerskärmen? Fjädermuttern ska väl sitta vid skärmkanten och sedan skruvar du skruven genom stänkskyddet, innerskärmen och in i muttern som då är på baksidan av skärmkanten.
Smeta in fjädermuttern/clipset med rostskydd för annars kommer den skava bort färgen och rost kommer uppstå.
Tack för svaret Oskar!
Ska kolla det där igen.
7 oktober, 2011 kl. 09:33 #226555FladricDeltagareEn fundering jag har, hur fel är passformen på dessa stänkskydd om man ska montera dem på en Legacy Turbo? 🙂
Jag vet inte riktigt hur stor skillnad det är mellan utseendet på hjulhusen 😉11 oktober, 2011 kl. 00:37 #226551yngwieDeltagareOskar:
Det här svaret fick jag när jag mailade och frågade. Har alltså varit lite trångt på sti-modellerna. Får göra ett nytt försök framöver.
Hej.
Man skall ta bort de gamla och pressa in de medföljande clipsen på samma ställe som de gamla i plast satt och de e förståss lite trångt men går.
Jag har haft otroligt lite problem med dessa satser genom åren men de få som varit har varit på STI modellen med problem med nåt av hålen.
Mvh
Fredrik Thorén
Raceequip sweden
23 november, 2011 kl. 20:01 #226567Martin á la ImprezaDeltagareHej,
tänkte om det var någon som har provat på stänkskydd gjorda av böjbara skärbrädor från IKEA eller Biltema.
(De är båda i måtten 37x29cm, men ikeas är 2mm jämfört med biltemas 2.5mm.)och möjligen bild på hur man monterar/bygger, (har speciellt funderat på hur jag ska göra bak, då hjulhuset är så U-format)
PS. Rattar en GT -96
24 november, 2011 kl. 19:01 #226544SvindleDeltagareEtt tips på budget stänkisar är att köpa Swedols stora svarta lastbils stänklappar som man sedan friserar efter eget tycke och smak. Riktigt bra kvalitet och lagomt hårda.
24 november, 2011 kl. 19:53 #226568Martin á la ImprezaDeltagareEtt tips på budget stänkisar är att köpa Swedols stora svarta lastbils stänklappar som man sedan friserar efter eget tycke och smak. Riktigt bra kvalitet och lagomt hårda.
Har funderat på dem också faktiskt, om man klipper dem så får man ungefär samma yta till samma pris som mjukplast-varianten. så får välja nåt.
Undrar dock fortfarande hur jag ska fästa dem.
Och vilken färg är snyggast till den klassiska blå GT’n?
Blå är ja inte så mkt för, men röd eller svart kanske? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.