Det är bättre att du sätter i 55/100W om du ska byta, eftersom du kör med halvljuset på jämt så är det främst det som kommer att ta kål på insatserna om du byter till 80/100W. Å andra sidan så har jag hört om en eller ett par som har kört med 80/100W och det har funkat hittills. (peppar, peppar) 😀
Om du vill ha bättre ljus, skaffa Philips Vision Plus!
Är vanliga 55/60W lapor med ett grymt tryck i.
Du lär inte bli besviken på dem. Har hört folk som jämför dem med 100W och sagt att Vision+ är bättre. Kostar ca 100kr/st, men då får du också troligen marknadens bästa glödlampor också!
Detta har inte så mycket med starkare lampor o göra utan mer o själva lampan.
Jag har haft problem med livslängden på mina lampor i huvudstrålkastaren. En efter en har gått,höger vänster vise-versa. Totalt så kör jag på lampa ”nr” 7 o 8,dvs jag har bytt ut 6st. trasiga H4 lampor på 3100mil. Dom lamporna jag kört med kommer upp i en kostnad på ca 600kr(i bara lampor! x( )plus dom som sitter i nu. Är detta normalt?? Verkarn hos min ÅF säger att jag kör med lampor av dålig kvalla(philips o GE-vanligaste märkerna på marknaden). Vet att Max tipsade om att man slår av halvljusautomatiken när man startar bilen,det har funkat hittils men jag tycker ändå att det inte är rätt!!!! 🙁
Nån som har testat dom nya lamporna från GE, Megalight Plus ?
Står att den är fylld med nån Xenon-fyllning och ska ge 60% bättre ljus. Låter för bra. Men vore kul och veta om nån har testat dessa.
Annars satsar jag nog på Philips Vision Plus som nån rekomenderade här 🙂
…underligt, jag har aldrig brytt mig i att fippla med halvljusautomatiken, och jag har snart kört 5000 mil med originallamporna.
Har bytt 2 st parkeringslampor dock…till en extrem kostnad av säkerligen 20:-. 😉 😀
Har inga problem med helljuset (PIAA Pro 80 XT i dimljushålen, med 130 W lampor), men halvljuset är pissigt….
/J
Författare
Inlägg
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.