SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Start hjälp vid batteri torsk med BOOSTER

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    abacus
    Deltagare

Har råkat ut för ett batteri torsk, och tro mig det är inte roligt i något fall men i mitt fall sög det mer än i genomsnittet.

Kommer ut till bilen 03.15 börjar jobba 04.00 på morrogen eller natten (välj själva)

I fredags var jag och frugan ute och gjorde en storhandling inför veckoslutet, när jag parkerade bilen i garaget så slog hon eller jag inte igen bakdörren tillräckligt så inner belysningen har lyst hela helgen och i stort sett dragit ur batteriet.

Det är inte lätt att få starthjälp kl 03.30 men jag hade turen att möta en granne som jobbar skift så han ska ett STORT tack FÖR HJÄLPEN.

Efter detta så började jag fundera på om detta kan vara något att ha någon som har erfarenheter av ”laddningsbara” starthjälpar (har inget eluttag i garaget)

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=154426

Jag fattar att den inte laddar batteriet till 100% men för att få den att dra runt ett par ggr så kanske det kan funka eller kommer man att sätta eld på hela elsystemet när man pluggar in den i cigg utaget ….

abacus
      Deltagare

Ingen som har någon erfarenhet alls av dessa start boosters ?

Gilarski
        Deltagare

Ingen som har någon erfarenhet alls av dessa start boosters ?

Jag har tyvärr ingen erfarenhet men skulle tro man behöver underhållsladda enheten en gång per månad då den annars tappar sin energi.

All den energi du behöver för att starta en motor kan du aldrig leverera genom cigarettuttaget, det du gör är att enheten laddas upp via cigarettutaget alt. vägguttaget. (kanske du redan förstått)

P = U*I

Det vill säga effekten du kan få ur en enhet beror på spänningen och strömmen så om du laddar enheten via 12V behöver du mycket ström för att fylla enheten under en viss tid. Detta funkar fint med 230V så att tanka enheten via väggen känns som det smartaste. En fulladdad enhet kan anslutas till batteriet direkt likt en bil & sen kan du starta bilen.

Jag kanske har helt fel, bara & hojta i så fall 🙂

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.