- Detta ämne har 13 svar, 2,425 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 6 månader sedan av subleg.
-
FörfattareInlägg
-
20 maj, 2015 kl. 18:19 #33726sublegDeltagare
Har bra komp.Tänder inte på cyl 3-4 var är felet. Imorgon byter jag fördelarlock och rotor. Det konstiga är att rotorn pekar mot cyl 3? Någon som vet hur man ohm mäter kam och vev givare och vad det ska vara för värden? Kamdrev och vev drev pekar upp.
25 maj, 2015 kl. 21:10 #276838sublegDeltagareHar bytt rotor,fördelare,tändspole,tändstift men är på ruta 1 igen då jag misstänker att motorn står fel även om sträcken står rätt. Imorgon blir det att flytta tändkablarna efter där rotorn står och inte efter vad som står på fördelar en.
25 maj, 2015 kl. 21:44 #276835FladricDeltagareHar tyvärr ingen erfarenhet med Subarus fördelare då jag bara jobbat med de med insprutning! :/
26 maj, 2015 kl. 06:23 #276839sublegDeltagareNog har väll även en insprutare en fördelare? Regnar idag så det blir att bara planera idag. Tror att det är så att när jag bytte kamrem så att något hjul har snurrat ett varv fel så rotorn aldrig hamnar på 1:ans cylinder utan hamnar alltid på 3:an eller 4:an tror jag det var men om jag struntar i vad som står på fördelaren och sätter kablarna i tändningsföljd efter där rotorn står men hur reagerar bilen då då det är automatisk tändinställning?
26 maj, 2015 kl. 07:42 #276836FladricDeltagareDe Legacy jag har sett har MPFI (Multi Point Fuel Injection) med elektronisk tändning 🙂 Mina Legacy Turbo har t.ex. en tänsspole på varje cylinder så de har ingen fördelare 🙂
26 maj, 2015 kl. 11:59 #276840sublegDeltagareJaha ok. Duggar bara ute så det gick att meka lite. Nu har jag bara gnista på vänster sida provade att byta tändspole,fördelare,tändkablar igen men har ingen gnista på vänster sida mot tidigare hade jag inte gnista längst bak??? Bokade tid till Subaru rep orkar inte längre med bilen men meddelar var felet låg senare kommer att vara intressant att få höra. Tror själv på vevaxelgivare även om alla säger att det inte kan vara den för då skulle bilen inte tända alls.
2 juni, 2015 kl. 11:29 #276841sublegDeltagareHittade felet hade satt vev hjulet fel hade följt pilen men hittade en till markering längst bak på hjulet skickar med ett foto. Nu vet jag inte hur man skickar ett foto hit så det får vara just nu.
2 juni, 2015 kl. 14:32 #276833Christian SDeltagareNu vet jag inte hur man skickar ett foto hit så det får vara just nu.
bara att ladda upp bilden på nätet sen klistrar du in adressen innanför eller klickar på den här symbolen då kommer det upp en ruta som du klistrar in adressen i d—0.o—b
3 juni, 2015 kl. 16:03 #276842sublegDeltagare3 juni, 2015 kl. 16:08 #276843sublegDeltagare3 juni, 2015 kl. 18:24 #276834Christian SDeltagareja det är markeringen inne vid givaren man ska gå efter.
hur har du kunnar sätta den fel? är det ingen halvmåne på vevaxeln och sen bara 1 spår i triggerhjulet? det har det varit på dom motorerna jag har skruvat med.7 juni, 2015 kl. 20:39 #276837hedberg____Deltagarestämmer bra markeringen inne man ska gå efter! på alla subaru.
14 juni, 2015 kl. 22:16 #276844sublegDeltagareSjälva hjulet hade jag inte tagit lös men ställt in den fel. Det blev mycket elände då jag glömde tjejens nagellack hemma som jag skulle använda för att märka kuggarna det skulle ha tagit mig 2min. Nästa objekt blir att byta instrument belysning troligen inte lika enkelt som på Audi 100.
19 juni, 2015 kl. 07:36 #276845sublegDeltagareFick köra bilen i hela 15 min så är det dax att byta knacksenson igen satte i en ny i höstas men bilen gick igenom besiktningen med blanka papper besiktnings snubben tvivlade på att den skulle gå igenom och jag med men se på f-n. Efter den här resan köper jag en skattebefriad Volvo:D
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.