Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    davidi
    Deltagare

Köpte en ordentligt begagnad Outback 2.5 -05 med knappt 30000 mil på mätaren i somras. Jag gillar den, men min sambo hatar den. Anledningen är återkommande startproblem, men det har aldrig någonsin hänt när jag har kört den. När jag har kommit för att hämta henne när hon har blivit stående någonstans har jag satt mig i bilen och så har den startat hur snällt som helst.

Först misstänkte jag immobilizer-problem då vi har kört med olika nycklar, men det har det visat sig att det inte beror på. Vi har pratat om hur vi gör när vi startar, och det visade sig att jag stannar kvar med nyckeln lite längre innan jag vrider sista snäppet för att startmotorn ska snurra. Aha! Löst! Känns nästan lite logiskt, för på de extra sekunderna hinner bränslepumpen pumpa fram lite bensin.

…men så ringde hon nu igen och stod på jobbet med en bil som vägrade starta, trots att hon (så vitt jag vet) gjort precis som jag brukar. En plötslig tanke dök upp i mitt huvud, undertryck i tanken? Jag bad henne öppna tanklocket, och sedan stänga igen. Det hjälpte, för efter det startade bilen.

Vad säger expertisen här? Varför startar bilen alltid för mig, men inte när sambon har den? Undertrycket, om det nu var det, borde ju jag rimligtvis också råka ut för i så fall.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.