› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › STD ben vs dyrare märken(flyttat från jeppes STD ben tråd)
- Detta ämne har 32 svar, 3,656 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 3 månader sedan av
STIred.
-
FörfattareInlägg
-
14 maj, 2010 kl. 13:29 #202384
Vince
KeymasterJag har kört drygt 10 mil med dessa och prövat alla möjliga inställningar och är väldigt nöjd, dock så har jag fel fäste för monteringen ned till i fram men övrigt så känns det bra.
Du och jag verkar ha en likadan bil…vad menar du med ”fel fäste ner till i fram”? Kan inte jag montera dem utan att ändra bilen (bolt on) så är det plötsligt mycket mindre intressant!
14 maj, 2010 kl. 14:17 #202380Calle
Deltagarehaha =P
De är så att min bil är en postbil Spec-c.
Troligen samma hjulbas som europeiskt sålda STI -05 eftersom att infästningarna på
mina orginal dämpare är identiska med 05:ans.bara jag som var lite ouppmärksam gällande modellen så jag köpte dämpare till
europeisk STI -03. I mitt läge, fel!Du behöver inte vara orolig att det inte skulle passa 😉
14 maj, 2010 kl. 14:38 #202364STIred
DeltagareFast jag ärjubredd att hålla med att AST är fint 😀
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0280.sized.jpgMen tor att Öhlinare från Prodrive och EXT-TC grupp ben är ettpar steg värre 😉
men EXT benen gick på 100lök beggde 😮Finns ju mellan variant på exe-tc som är riktigt grymma samma som jag hade på den röda. De kostar bara ~40k :D.
Sen har exe-tc även en billigare variant som ligger på dryga 20k men de är ungefär i klass men tein monoflex, trologtvis något bättre än monoflex. Hade inte öhlins nån variant som ligger runt 20-25k med?
/r
14 maj, 2010 kl. 18:30 #202389Niklas
DeltagareOzo, hade inte du en bild på din Forrester att lägga upp i denna tråden… 😉
14 maj, 2010 kl. 18:34 #202385Vince
KeymasterHotbits då! Är det nåt o ha?
16 maj, 2010 kl. 09:18 #202371sladden
DeltagareHmmm intressant tråd, då ja kör på AST ben. Bytte ut dom ”gamla” (BC´s värsta).
Finns ju många ben som e likvärdiga orginal. Ja tycker att orginal funkar bra, men e man sugen på något värre.. Så är det bara å SPAAAARA pengar..
Köpa några budget varianter för 8000:- då åker ja lika gärna på orginal. Man kastar ju bara pengarna i sjön.
16 maj, 2010 kl. 09:25 #202372m@ster
DeltagareHotbits då! Är det nåt o ha?
http://www.e-racegear.se är distributör i Sverige. Dom säljer även AST.
16 maj, 2010 kl. 09:26 #202361Kvarnis
DeltagareÅker du på type-25 varianten från Powerstation då?
Eller kör du med steg 3 som jag å Patrik har?16 maj, 2010 kl. 15:03 #202386Vince
Keymasterhttp://www.e-racegear.se är distributör i Sverige. Dom säljer även AST.
ok men där på hemsidan står det inget om vare sig Hotbits eller AST. Priser o.s.v.!
20 maj, 2010 kl. 14:14 #202375HighLevelOfSweden
DeltagareÅker du på type-25 varianten från Powerstation då?
Eller kör du med steg 3 som jag å Patrik har?Han kör på steg-3 varianten då han använder mina ex-dämpare byggda för Nürburgring!!
vad beträffar prodrive ben eller Öhlinare kontra AST-ben så rankar jag dom minst lika bra efter att ha kört ett antal testmil på gata & Nürburgring!!
20 maj, 2010 kl. 14:18 #202376HighLevelOfSweden
DeltagareAlla kör inte som du gör i dina filmer så dom behöver inte top of the line grejer. 😉
Jag tror mina snikben för 6600kr inkl frakt kommer bli ett stort lyft över gamla trötta originalben som rullat några tusen mil. Fast någon dekal ”approved by Ghostrider” förtjänar jag nog aldrig 🙂
så kan det vara i denna grupering av klubb-muppar som inte ser längre än tjockleken på ssi-dekaler – men så är det väl när man är med i en av Sveriges bästa hållamedklubbar som faktiskt SSI klubben nu är – kan inget annat än le stort varje gång jag läser trådar om bra billiga prestanda pryttlar här på detta eminenta forum!! ;0)
Hellre utseendemässigt skabbiga pryttlar av god kvalitet för dyra pengar än snygga skräpprodukter för pisspengar – ha en bra dag!! ;0)
20 maj, 2010 kl. 14:34 #202390Niklas
Deltagarekan inget annat än le stort varje gång jag läser trådar om bra billiga prestanda pryttlar här på detta eminenta forum!! ;0)
Hellre utseendemässigt skabbiga pryttlar av god kvalitet för dyra pengar än snygga skräpprodukter för pisspengar – ha en bra dag!! ;0)
Själv kan jag inget annat än att le stort varje gång någon expert försöker påstå att den normala Imprezaägaren (eller annat bilmärke för den delen) skulle vara i behov av de dyraste/värsta prylarna när de egentligen inte skulle utnyttja hälften av dess potential.
Om någon egentligen är nöjd med originalbenen på sin bil men den är nu så gammal att man inte kan få nya utan måste byta till en eftermarknadsprodukt, varför välja något som är 20ggr bättre OCH dyrare? 99% av sveriges motorentusiaster har INTE kört på Ringen så att de är bättre där spelar ju lika mycket roll som vad det var för väder igår. Är ju betydligt bättre om de använder sina pengar på bensin och däck för att njuta av bilen istället. De som sedan vill ha mer köper mer, men kom inte och säg att alla behöver top of the line.
20 maj, 2010 kl. 18:23 #202362Kvarnis
DeltagareHan kör på steg-3 varianten då han använder mina ex-dämpare byggda för Nürburgring!!
vad beträffar prodrive ben eller Öhlinare kontra AST-ben så rankar jag dom minst lika bra efter att ha kört ett antal testmil på gata & Nürburgring!!
Ok,samma lika ben som jag har då typ 🙂
Låter ju trevligt om dom håller samma klass som prodrives öhlinare, dock så är exc-tc benen som min vän Paul på Zen Performancel hade till Salu något helt annat dom är bara för sjuka..titan och grejer 😀
20 maj, 2010 kl. 19:20 #202365STIred
DeltagareÖhlins har som sagt en snikvariant med. De ligger ungefär i samma klass både prismässigt och prestandamässigt som tein monoflex och exe-tc billigaste.(20-25kkr)
Sen finns det en 3vägs variant av öhlins som ligger runt 40-45k. Finns även värre grejer, grupp N, etc.
Specificera gärna vilken variant ni menar ni har erfarenhet av när ni skriver för det finns uppenbarligen stora skillnader även mellan de olika Öhlins sorterna.
När ni skriver prodrive öhlins pratar ni om tpx 44 eller är det nåt annat?
/r
21 maj, 2010 kl. 06:21 #202377HighLevelOfSweden
DeltagareOk,samma lika ben som jag har då typ 🙂
Låter ju trevligt om dom håller samma klass som prodrives öhlinare, dock så är exc-tc benen som min vän Paul på Zen Performancel hade till Salu något helt annat dom är bara för sjuka..titan och grejer 😀
Dom benen du har – beroende på inställningar – är sjukt bra enligt alla tester både på gata, bana & Nürburgring varför jag endast kan säga GRATTIS till dig!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.