SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Steg 1 bränslepump

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    important
    Deltagare

Jag ska lämna in min bil på mappning, då rekommenderar alla walbro 255l.
      Men jag hade walbro i min förra nissan och jag var inte nöjd med den ”krångla och högljud”

Spelar det någon roll om jag istället kör med en AEM High Flow E85 320LPH In-Tank Fuel Pump??

Zlasher
      Deltagare

Jag ska lämna in min bil på mappning, då rekommenderar alla walbro 255l.
        Men jag hade walbro i min förra nissan och jag var inte nöjd med den ”krångla och högljud”

Spelar det någon roll om jag istället kör med en AEM High Flow E85 320LPH In-Tank Fuel Pump??

Hej
        Det spelar absolut ingen roll vilken pump du har. Bara den flödar mer än orginal. Och tillräckligt för den effekten du vill uppnå.
        Antar att det är E85 du ska mappa den på?

Adam K
        Deltagare

Spelar ingen roll, men se till att pumpen får tillräcklig ström-matning, de där 320lph-pumparna är rätt ’törstiga’.

important
          Deltagare

Kan man koppla bränslepumpskablarna till ett relä som sluter grövre kablar direkt från kraftigare batteripluss till nya pumpen?

Har gjort så på äldre bilar, tänkte om man kanske får massa felkoder osv?

Adam K
            Deltagare

Jag vet inte vad du har för bil 🙂
              Men jag och min mappare/expert diskuterade just den lösningen innan jag bestämde mig för att följa hans råd om att köra bosch 044 in-tank, vilken ska klara sig med oe-ström.
              (MY98)

Christian S
              Deltagare

att köra bosch 044 in-tank,

044 är ju en in-line pump, det är 040 som är in-tank

important
                Deltagare

Jag vet inte vad du har för bil 🙂
                  Men jag och min mappare/expert diskuterade just den lösningen innan jag bestämde mig för att följa hans råd om att köra bosch 044 in-tank, vilken ska klara sig med oe-ström.
                  (MY98)

Klarade du dig även utan att säkra upp? I så fall så är jag inte orolig att köra OEM ström.
                  Jag har en impreza sti 2005

Adam K
                  Deltagare

Den funkar in-tank också. 040 flödar bara 200… nej, jag har inte installerat den än.
                    Vet inte hur det är med AEMen, men både Walbros 400lph och Deatchwerks 320 tappar massor av effekt vid spänningsfall, kolla deras effektkurvor.

044 är ju en in-line pump, det är 040 som är in-tank

kleinis
                    Deltagare

Går trogtvis utmärkt med ett relä ! Ta styrströmen från den plus kabeln som ger iriginal pumpen ström bara så de sköter sig automatiskt.
                      Ska du dra en kabel genom bilen tänk på att du måste säkra av den någonstans innan 40 cm ifrån batteriet,

Min nya förpump behöver 30 amper en vanlig 255 behöver ca 10 amper

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.