SSC Allmänt snack Allmänt småprat STI 03 2.5l

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Plogen
    Deltagare

>Verkligen, tror vi öppnar eget istället! }(
      >
      >Exclusive Cars = Exclusive price
      >
      >Förresten, kostar den blå färgen 20 lök extra, vad är
      >orsaken?
      >
      >/J

Jag pratade den firman…. jag funderade på att köpa en c5 cab. Kan tyvärr inte säga att mitt intryck är särskilt seriöst. Jag frågade bland annat vad det skulle kosta om dom skulle ta hand om försäljningen på imprezan. Över 10 K för att sätta ut några annonser och då skulle inte bilen ens stå där.

Sen frågade jag hur mycket dom tog för att plocka hem en bil. Dom sa att det var olika. Min slutsats av det är att hittar dom en billig bil så tar dom lika mycket betalt av mig, som om dom hittar en dyr bil. Det skapar incitament för att hitta billiga bilar, snarare än fina bilar :/

En annan firma som jag har haft kontakt med, Omnibrooker ger ett fast pris på vad själva importen går lös på. Oavsett hur mycket dom kan pruta bilen. Bra mycket seriösare. Vet dock inte om dom plockar hem bilar från staterna. Dom är förövrigt en av få företag som jag fått förtroende för när det gäller importföretag som handlar med bilar.

dlehtihet
      Deltagare

>Finns det något som talar emot att ta hem en STI 03 med 2.5
        >liters motor på 300hk?:P
        ¨
        Nu vet jag vad som garanterat talar emot det, nämligen byggkvalitén på bitarna. Bilen är ihopsatt på fabrik i USA (say no more…..). Fick chansen att kolla närmare på en ”Baja” och det var inte direkt imponerande (Baja = Legacy Outback i ”Pickupversion”. Häftigt, visst, men det var nog också allt. Dock fanns där mugghållare in i förbannelse och läderklädsen förstås).

Bara mina 2 c´ts.

M v h

Danne

Krigge
        Deltagare

Vet att det e problem med reggningen här hemma, alla importörer mellanlandar bilarna i tyskland och reggar dom där först.

dlehtihet
          Deltagare

Japp, de gör tydligen bullerproverna där. Men faktum kvarstår ang. amerikanskbyggda bilar. vänta hellre ett tag. Jag har nu hört ryktas om att det ifrån ”japanskt håll” kommer riktiga 2.5 liters bilar…..

dlehtihet
            Deltagare

BTW,

Gruppköp??? 🙂

Wiklundh
              Deltagare

>BTW,
                >
                >Gruppköp??? 🙂

Ja, gruppköp, gruppköp. 😀

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.