SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor STI 04 Varnar för lambda, trots bytt

• Detta ämne har 7 svar, 1,105 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av Turbovin.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    LimpanS
    Deltagare

Hej!

Min 2004 STI tände en fin motorlampa, och gav mig felkod P0031. Lambdasond, eller hur?
      P0031 Subaru – HO2S11 Heater Control Circuit Low

Köpte hem en ny från England och bytte igår. Nollade felkoderna, men de kom tillbaka lika snabbt även efter bytet.. Motorn går hur bra som helst, men jag får inte mer än 1.0 i ladd istället för 1.5 som den ska ladda egentligen.

Vad kan mer strula?

Tacksam för tips
      Mvh Linus

Igge
      Deltagare

Värmen kan göra att den inte orkar ladda riktigt lika mycket om du har varm bil och testar mitt på dagen. Men riktigt så mycket tapp borde du inte ha.

I övrigt kan jag inte säga mycket t

robbanla
        Deltagare

Du har väl 2 st Lambda på den? Bakre och främre…

TomK
          Deltagare

Vilken av dom bytte du?

Fronix
            Deltagare

Sätt dit den gamla och byt ut den andra lambdan mot den nya, om du fortfarandr får felkod då så kan båda vara paj eller så är det något annat strul.

Koffe
              Keymaster

Nu minns jag inte helt säkert, men är inte P0031 den främre sensorn, den i downpipen (även kallad syresensor / O2-sensor)? Om det är så så har jag för mig att hålet kan pluggas med en bult och ECU luras med ett motstånd 🙂 Minns inte detaljerna, men det borde gå att Googla upp…

//Koffe

Christian S
                Deltagare

Nu minns jag inte helt säkert, men är inte P0031 den främre sensorn, den i downpipen (även kallad syresensor / O2-sensor)? Om det är så så har jag för mig att hålet kan pluggas med en bult och ECU luras med ett motstånd 🙂 Minns inte detaljerna, men det borde gå att Googla upp…

//Koffe

den främre sitter i grenröret innan uppipen, den bakre sitter vid katten i downpipen.

Turbovin
                  Deltagare

Felkoder på lambdasonder kan ju komma om bilen av nån anledning går så fett eller snålt att lambdan inte klarar av att reglera avgasvärden till godkända nivåer, min erfarenhet iaf dock inte på just Subaru.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.