› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Sti -05
- Detta ämne har 6 svar, 819 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 3 månader sedan av
rallymarkus.
-
FörfattareInlägg
-
19 oktober, 2004 kl. 15:01 #8091
Mickef
DeltagareHittade artikel i Evo på STi-05:an på http://www.evo.co.uk
verkar vara ganska stor skillnad på -05:an, åtminstone UK-varianten.Frågade min Subaru-handlare här i Linköping om det var den bilen som kommer till Sverige som -05:a, men de visste inte det.
Någon av er som vet ?Micke
19 oktober, 2004 kl. 15:47 #91602pannan
DeltagareDet som står i artikeln stämmer med den som kommer hit. Men någon PPP pack erbjuds inte av Svenska Subaru.
De nya uppgraderingarna är bl a:
Längre axelavstånd för bättre väghållning
Active Yaw control
Nya fälgar med bredare däck
DCCD standard
Hjulhusen bak breddade
Ny inredning
m.mLäste en artikel ifrån en som kört den nya och jämförde den med 04:an och enligt honom var det en helt ny bil när man körde den. Gasrespons var bättre m.m Det återstår att se när man får den. Hela väghållningen har fått sig en uppgradering. De hade öven kört den nya 05:an mot EVO VIII:an och nu var väghållningen inte längre till VIII:ans fördel, nya 05:an var mycket bra.
Engelsmännen kan även köpa en JDM variant ifrån Japan som är väldigt lik Spec C modellen.
19 oktober, 2004 kl. 17:15 #91604rallymarkus
Deltagareklart irriterande att det vart en så stor skillnad..
men aktive yaw control vad e det egentligen?
19 oktober, 2004 kl. 17:59 #91603pannan
Deltagare>klart irriterande att det vart en så stor skillnad..
>
>men aktive yaw control vad e det egentligen?Jag var på väg att köpa en Solberg men fick rådet att vänta tills 05:an skulle komma. Men det är alltid lätt att vara efterklok.
Active Yaw control som Evolutionbilarna använt sig av sedan länge tillbaks är om jag förstått engelskan och förklaringarna rätt ett datasystem som stabiliserar väghållningen och ser till att bilen alltid har optimalt grepp.
19 oktober, 2004 kl. 18:38 #91601Lefty
DeltagareMumsigt!!! 😀 😀
Men det går ju inte att tänka så att man inte kan köpa årets modell för att de kommer en ”ny” bättre nästa år…då kan man ju inte köpa nån modell av nån bil 🙂
Lite av det där får man ta!!!20 oktober, 2004 kl. 08:41 #91600Micke81
Deltagare>klart irriterande att det vart en så stor skillnad..
>
>men aktive yaw control vad e det egentligen?”Tror” att det systemet hjälper föraren att få runt bilen i kurvorna på nåt konstigt sätt 😛 😀 Ska läsa på och återkomma snarast 😉
/Micke
20 oktober, 2004 kl. 15:37 #91605rallymarkus
Deltagare>Mumsigt!!! 😀 😀
>
>Men det går ju inte att tänka så att man inte kan köpa årets
>modell för att de kommer en ”ny” bättre nästa år…då kan man
>ju inte köpa nån modell av nån bil 🙂
>Lite av det där får man ta!!!
>
>
>
>
>
men jag skulle tro att de e så dom flesta tänker som e lite insatt i prylarna man köper..men de e ju inte lätt o ha det så de e ett rent h-vete:D -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.