SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt STI 06 eller 07

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    PatrikRX
    Deltagare

Har planer på att köpa lite nyare nu snart och har kollat lite på 2006 och 2007an.

Jag kan inte hitta någon direkt info om vad som skulle vara skillnad.

Men jag tänker mest att nyare är bättre. Eller har jag fel.

Är de stor skillnad på 06an o 07an. Något speciellt man ska kolla efter när man köper en sån?

MVH Patrik

Lindbloom
      Deltagare

Rätta mig om jag har fel nån, men de är väl ingen skillnad på 06-07 mig vetligt iaf.

Fricke.w
        Deltagare

Nja är de inte så att bara 06an är en PSE, så köper du en 07 går du miste om fabriks tonade rutor, en liten laddtrycks mätare på ratt skölden, samt att 06 har enkei fälgarna, 07 har bbs fälgar som ser lika ut, men är något tyngre tydligen?
          Och sisst men inte minst, du går ju miste om Solbergs autograf på bakluckan, om du köper en 07 😀

STiAndre
          Deltagare

Hur mkt viktskillnad är det ?

// STiAndré

FeA
            Deltagare

Läste att det var nåt med diffarna som skulle skilja? (inte nåt med DCCD, utan nå med det mekaniska).

Fricke.w
              Deltagare

Läste att det var nåt med diffarna som skulle skilja? (inte nåt med DCCD, utan nå med det mekaniska).

Ja de har du nog rätt i, har för mig att jag läst om de någon stans, även JRM har på pekat de någon gång, har för mig att 05-06 har lamel diff, och 07 fick någon annan typ av diff, vilken sort kanjag tyvär inte komma på ?

.zip
                Deltagare

Varför skulle det skilja nåt när det är samma bil? 🙂

Läs Fricke.w’s inlägg

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.