SSC Allmänt snack Allmänt småprat Sti 06 prestanda?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 47 totalt)
  • Författare
    WrxSti
    Deltagare

Någon som vet vad sti 06 gör 402 m med med avgas,ecu tek, filter, bränsle pump.?

Evo ix verkar gå riktigt bra.
      12.12 @ 181 km/h i pite med vitt jag förstår samma mods.

STI_driver
      Deltagare

En av mina bästa vänner har en evo ix med exakt samma setup som den evo ix du nämner. Jag har en 2,0 sti med samma mods. alltså ecutek, avgas etc. och mellan våra bilar är det i princip dött lopp. hans är nog liiiiiite snabbare på motorväg i väldigt höga farter. Enligt JoCCe på jrm är 2,5litern en hel del kvickare än 2,0 med samma mods. Så en evo IX borde man kunna lämna bakom sig. 🙂

Lefty
        Deltagare

Evo ix verkar gå riktigt bra.
          12.12 @ 181 km/h i pite med vitt jag förstår samma mods

———————————————————

Har dålig koll på om man hänger med men har åkt bilen för nån dag sen och satan i gatan vad den går fint 🙂 Men de gör ju även en supparu med ecutek + avgas.

Man blev lite sugen på trim… 😛

Boki
          Deltagare

Jag vet inte om detta har med din fråga att göra men jag drog en EVO 6a igår natt (såg ut o va trimmad)…………..

Stötte på honom i en korsning, så han tog upp jakten på MIG med en gång. Så när jag var på påfarten (snäv höger kurva till E4an) och så snabbt bilen stod rakt så brände jag på för fullt (från ca 30km/h)……….

Om jag säger så här, han lyckades inte köra om mig. 😉 😉

Wiklundh
            Deltagare

I Autofil(norsk biltidning) så testade de Evo 9 mot STI -06 och imprezan drog ifrån nær de kom øver 80km/h.
              Så førhoppningsvis så gæller samma på trimmade bilar.
              Någon som sett vad de kør 402m på original?

FlyingFin
              Deltagare

Hepp!

Kan ju berätta att jag har kört i Brunna ind. omr. 0-ca250M mot polarens S60R med
                ca 370HK och 500MN. Jag kom före honom i mål med ca 2 bil längder. Gissa om han så glad ut efter det 😀

Vidare så körde jag också mot en annan polares Ford F150 Lightning, 5.7L V8 med kompressor,
                ca 400HK och 610NM, kom före honom i mål med ca 1 bil längd.

Sedan körde jag ytterligare mot en vit Ford Mustang med kompressor från sent 80-tal med feta slicks bak och typ ”cyckel hjul” fram, blev samma resulat då också, killen kom dit med bilen på trailer 😀

Så visst är bilen grymt ARG i original utförande. Ska bli så kul att sätta i gång och byta hårdvara och mjukvara på bilen. Då kommer det att bli den flygande Finnen på riktigt. Tänkte eventuellt lätta lite på grejerna också, plocka ut allt som man inte behöver för att åka själv i bilen kanske bara behålla fram stolarna, vi får se.

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
                Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

Wiklundh
                Deltagare

Såg ett test i USA dær Evo 9 hade bættre tider æn STI:n på 402m samt 0-60mph.

http://www.edmunds.com/insideline/do/VideosMakeModelIndex/make=Subaru/model=Impreza%20WRX%20STi#1

STI_driver
                  Deltagare

En STi -06 med ”steg1” går nog garanterat bättre än en evo IX med steg1. Ska försöka spela in en film när jag kör mot min polare så får ni se hur jämt det är mellan min ecutek3 sti mot hans ecutek3 IX. Vi får väl se hur en ecutek3 STi 2,5l går när jag får min 07:a. 😀

abd
                    Deltagare

Hehe jag sätter några spänn på att en steg 1 STI inte går snabbare än 12,12/181, upp till bevis nu subarugrabbs. Sluta snacka om att ni har kört ifrån polarens morsa i en raggarbil och våldtrimmade citroen xm, ut på strippen med er, det är det enda som säger sanningen! 😛

Dessutom tror jag att det går att ställa på lite mer ladd än vad han hade i EVOn om man vill få ut det sista.

SecretAgentMan
                      Deltagare

…det låter onekligen väl friskt med den repan för mappning, avgas och soppapump?
                        Fina motorer är det…men ändå, det luktar lite mygel? 😉 😀

/J – tvivlar på att en ”steg 1” trimmad STi klarar en låg 12:a…det skall vara en elak mappning det..

jeppe
                        Deltagare

BTW !
                          Är det någon som vet vart man i Stockholms trakten man
                          kan provköra en STI 06 ?
                          Överallt där jag varit har dom ingen 🙁
                          Utan demobil säjer man inga bilar !

Adam K
                          Deltagare

Jisses Jeppe,
                            Nu när du åtevänt till ljuset ska du inte falla tillbaka till ’the dark side’ 😉

-Vill fortsätta se en näst intill original GT köra som i helgen 🙂

abd
                            Deltagare

…det låter onekligen väl friskt med den repan för mappning, avgas och soppapump?Fina motorer är det…men ändå, det luktar lite mygel? 😉 :D/J – tvivlar på att en ”steg 1” trimmad STi klarar en låg 12:a…det skall vara en elak mappning det..

Nix garanterat inget mygel, avgas, filter, bränslepump och ecutek var det. En omappad 9a med avgas och filter körde 177 km/h i slutfart. 9ans motor är GRYM.

STI_driver
                              Deltagare

…det låter onekligen väl friskt med den repan för mappning, avgas och soppapump?Fina motorer är det…men ändå, det luktar lite mygel? 😉 :D/J – tvivlar på att en ”steg 1” trimmad STi klarar en låg 12:a…det skall vara en elak mappning det..

Nix garanterat inget mygel, avgas, filter, bränslepump och ecutek var det. En omappad 9a med avgas och filter körde 177 km/h i slutfart. 9ans motor är GRYM.

Jag kör inte strippen med min och kommer inte göra det. Men kan svära på att en STi med schyst mappning hänger på en evo IX med mappning. iaf på gatan, Min bästa vän har som sagt en steg1 evo IX och även min lillebror har en evo IX så jag har jämfört väldigt mycket dom emellan. Och att plocka en original IX är verkligen inga som helst problem. Steg1 evo IX är möjligtvis liiiiite snabbare på motorväg men annars exakt jämna. Som sagt, jag ska försöka filma så ska ni få se. Jag har typ kört en riktig start med tidtagning och det va med den nya g-tech. då körde jag 12,50 nånting med en dålig start. kommer inte ihåg slutfarten. Enlig mig så ska det inte vara några problem med att plocka en Steg1 IX med en Steg1 2,5l STi.. men det får väl visa sig.

Mvh/Adde (som även han kan plocka ur några fler hästar med aggresivare mappning)

jeppe
                                Deltagare

BTW !Är det någon som vet vart man i Stockholms trakten mankan provköra en STI 06 ?Överallt där jag varit har dom ingen 🙁 Utan demobil säjer man inga bilar !

Finns inga demo bilar i Stockholm vad jag vet, dock så har jag plockat ut en STI 2006 som jag kan bjuda dig på en trevlig åktur i!! ;)/Fürstenhoff.

Jag tänkte inte dö ännu 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 47 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.