› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Sti 06 prestanda?
- Detta ämne har 46 svar, 2,806 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
specialized.
-
FörfattareInlägg
-
15 juni, 2006 kl. 21:57 #106031
jeppe
DeltagareJisses Jeppe,Nu när du åtevänt till ljuset ska du inte falla tillbaka till ’the dark side’ ;-)-Vill fortsätta se en näst intill original GT köra som i helgen 🙂
GT:n är ju snabbare ! 😀
16 juni, 2006 kl. 09:25 #106027Manor
Deltagare…det låter onekligen väl friskt med den repan för mappning, avgas och soppapump?Fina motorer är det…men ändå, det luktar lite mygel? 😉 :D/J – tvivlar på att en ”steg 1” trimmad STi klarar en låg 12:a…det skall vara en elak mappning det..
Nix garanterat inget mygel, avgas, filter, bränslepump och ecutek var det. En omappad 9a med avgas och filter körde 177 km/h i slutfart. 9ans motor är GRYM.
177 km/h var väl exakt samma slutfart som du hade på GT:n för länge sedan Jerry?
mvh Mats N
16 juni, 2006 kl. 11:03 #106021abd
DeltagareSTI_driver skrev:
Jag vågar inte visa vad min bil går för men jag tror att den är snabb.Ok, men så länge du inte testar på riktigt så är det ju ingen annan än du som vet att du är så snabb som du säger. 🙂
16 juni, 2006 kl. 11:57 #106011SecretAgentMan
Deltagare…det låter onekligen väl friskt med den repan för mappning, avgas och soppapump?Fina motorer är det…men ändå, det luktar lite mygel? 😉 :D/J – tvivlar på att en ”steg 1” trimmad STi klarar en låg 12:a…det skall vara en elak mappning det..
Nix garanterat inget mygel, avgas, filter, bränslepump och ecutek var det. En omappad 9a med avgas och filter körde 177 km/h i slutfart. 9ans motor är GRYM.
177 km/h var väl exakt samma slutfart som du hade på GT:n för länge sedan Jerry?mvh Mats N
Jupp, och om inte minnet sviker så var det 12,1 / 179 sista gången det testades med 2 liter.
GT:n är ju som vi alla vet snabbare än newagekokarna. 😉Vilket måste leda till att R och RA är än jävligare. 😀
/J
16 juni, 2006 kl. 13:09 #106050FlyingFin
Deltagare:*
Så skönt med alla snillen som spekulerar evo IX vs STI 2.5L -06Är det någon som kan ordna en original evo IX med en duktig förare och 0-402m med riktigt tidtagning i närheten av Stor Stockholm så ställer jag upp kör min STI -06 så får vi svaret }( oke?
Klart att jag vinner, jag har ju tankat vpower, klistrat på några snygga klistermärken och hällt is i tanken till IC Sparyern. 😉
Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :716 juni, 2006 kl. 15:13 #106012SecretAgentMan
Deltagare:* Så skönt med alla snillen som spekulerar evo IX vs STI 2.5L -06 Är det någon som kan ordna en original evo IX med en duktig förare och 0-402m med riktigt tidtagning i närheten av Stor Stockholm så ställer jag upp kör min STI -06 så får vi svaret }( oke?Klart att jag vinner, jag har ju tankat vpower, klistrat på några snygga klistermärken och hällt is i tanken till IC Sparyern. ;)Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen :DÄlskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7
Anmäl dig till En Dag på Strippen nu på Tullinge, jag lovar att vara på plats och heja. 🙂
En av Sveriges bästa strippar, och seriös tidtagning som få lär ifrågasätta.http://www.bilsport.se/events/2006/
/J
16 juni, 2006 kl. 16:41 #106040STI_driver
DeltagareSTI_driver skrev:Jag vågar inte visa vad min bil går för men jag tror att den är snabb.
Ok, men så länge du inte testar på riktigt så är det ju ingen annan än du som vet att du är så snabb som du säger. 🙂
Nej min kompis med hans steg1 evoIX och min lillebror med evo IX vet. det räcker för mig. Jag har inget att bevisa för nån. ville bara berätta hur en Steg1 STi går.
16 juni, 2006 kl. 16:44 #106041STI_driver
Deltagare:* Så skönt med alla snillen som spekulerar evo IX vs STI 2.5L -06 Är det någon som kan ordna en original evo IX med en duktig förare och 0-402m med riktigt tidtagning i närheten av Stor Stockholm så ställer jag upp kör min STI -06 så får vi svaret }( oke?Klart att jag vinner, jag har ju tankat vpower, klistrat på några snygga klistermärken och hällt is i tanken till IC Sparyern. ;)Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen :DÄlskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7
Jag kan höra med lillebrorsan om han är sugen på att ställa upp.
16 juni, 2006 kl. 17:19 #106033Lefty
DeltagareHelt rätt Adde!
16 juni, 2006 kl. 18:09 #106053Desen
177 km/h var väl exakt samma slutfart som du hade på GT:n för länge sedan Jerry?mvh Mats N
Jupp, och om inte minnet sviker så var det 12,1 / 179 sista gången det testades med 2 liter.GT:n är ju som vi alla vet snabbare än newagekokarna. ;)Vilket måste leda till att R och RA är än jävligare. :D/J
Vilket recept har du på den GTn som klarar en nästan blank 12?
Nyfiken o fartglad:P 😛
16 juni, 2006 kl. 18:24 #106013SecretAgentMan
DeltagareInte för att det egentligen hör hit, men lite halvt offtopic har aldrig skadat förut.. 😀
TD05-16G på 1,6 bar (så länge den orkade leverera det upp i varvet), hemmamappad link (rallysprut), frontmonterad ic, uppställt bränsletryck (maxade standardspridarna, var tvungen att få lite extra soppa :D), doglåda och sinterlamell…och 16″ r-däck.
Lite annat är/var det gjort, men inget som gör något i rattlås
egentligen.Får se vad som händer med stora motorn…men någon repa blir det allt när det är klart, mest i vetenskapligt syfte.
/J
P.S. …en Dawes Device satt det med naturligtvis! 😀
16 juni, 2006 kl. 18:33 #106054Desen
DeltagareJo det mesta av receptet skulle väl kunna vara inom räckhåll förutom dogboxen….. de är ju så dj**ligt dyra. ;( ;( och utan den så går ju det andra med fetbort…
Nån som vet vad en orginal GT gör på strippen?
16 juni, 2006 kl. 20:14 #106022abd
DeltagareSTI_driver skrev:Jag vågar inte visa vad min bil går för men jag tror att den är snabb.
Ok, men så länge du inte testar på riktigt så är det ju ingen annan än du som vet att du är så snabb som du säger. 🙂
Nej min kompis med hans steg1 evoIX och min lillebror med evo IX vet. det räcker för mig. Jag har inget att bevisa för nån. ville bara berätta hur en Steg1 STi går.
Hehe jamen varför skriver du då på internet att din steg 1 sti är snabbare än steg 1 evo9? 🙂
Upp till bevis isåfall, snabbare än 12,12 är vad som gäller i dagsläget. 😛
16 juni, 2006 kl. 22:11 #106042STI_driver
Hehe jamen varför skriver du då på internet att din steg 1 sti är snabbare än steg 1 evo9? :)Upp till bevis isåfall, snabbare än 12,12 är vad som gäller i dagsläget. 😛
Har aldrig skrivit att den är snabbare. Dock har jag skrivit att dom går nästan identiskt. Vilket stämmer! Varför ska jag bevisa för dig att den gör det? Jag bryr mig inte för fem öre vad du tycker. Du får gärna gå och tro att en IX är superduper mycket snabbare än en STi. Gör inte mig nåt, jag vet sanningen och den räcker för mig. 🙂
17 juni, 2006 kl. 10:12 #106034Lefty
Deltagareabd, sluta nu med ditt internetkrigande :*
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.