SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor sti 2.5 liters shortblock

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    veilside
    Deltagare

Hur mycket kan man betala för ett sti 2.5 liters shortblock från en 06 som gått 3000 mil.

Jag har blivit erbjuden att köpa det för 5000kr finns tydligen ett missljud i blocket som dom trodde va ett lager.

E det ett bra pris?

Hur mycket kan det kosta att byta lager samt slipa veven om det skulle behövas?

Mvh/Mathias

Kvarnis
      Deltagare

Kan du inte göra det själv känns det inte direkt billigt, om du nu inte vill riva ner och byta kolvar stakar m.m då är det ett bättre läge sas.

veilside
        Deltagare

Jag kan nog kanske pruta ner priset till 3000kr.

Plocka isär och ihop klarar jag och lager kan ju inte va så dyrt? Skulle vara en omslipnig av veven som kan behövas och det kan ju inte kosta allt för mycket eller?

Det billigaste shortblocket jag har hittat på nätet kostade 13800kr plus frakt från USA.

Mvh/Mathias

veilside
          Deltagare

Det visade sig att blocket va från en sti-05 så endast 2 liter.
            Jag betalade 700kr för det, allt va i kanon bra skick utom vevstackslagret på ettans cylinder.

Frågan e ju nu vad man kan hitta på med detta block i med smidda saker och strokervev eller bara rusta?

Kom gärna med förslag på bra lösningar??

Mvh/Mathias

Kvarnis
            Deltagare

race lager, ej257 vev, eagle stakar eller bättre och smidda kolvar standard dim, om loppen ser bra utt.

Då har du en botten del som håller för ca 450Bhp över 450 så välj bättre stakar typ crower etc

veilside
              Deltagare

Ja nu har man köpt ej257 vevaxel. Behöver hjälp med stakar å kolvar vet inte vilka man ska ha eller vart man får tag i det. Behöver även arp-pinbultar till topparna.
                Vore väldigt tacksamm om någon vänlig själ här kan hjälpa mig med det.

Hittade dessa på blocket kan de funka??http://www.blocket.se/vi/14516792.htm?ca=11_s

Mvh//Mathias

b20mannen
                Deltagare

Två tips på stakar och kolvar:

http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/
                  Inte billigast, men kanske bäst?

http://www.junauto.co.jp/products/cylinderblock-part/crankshaft/ej20.html?en
                  Inte heller billigt, men också bra grejer.

veilside
                  Deltagare

Hade tänkt mig något lite billigare. Men tack för förslaget.

Mvh//Mathias

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.