Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Jansson
    Deltagare

Vad har ni för fälgar på era bilar?
      letar nya sommarfälgar till min och funderar lite på vad som passar.
      bultcirkeln är väl 5×114.3? ET vet jag inget om, vad det betyder eller vad det är.

Tacksam för svar// nybliven subaru ägare ?

Christian S
      Deltagare

ja STI 05 har 114,3/5
        ET/offset är hur långt ifrån centrum på fälgen anliggningsytan är.
        sen måste du även ha rätt storlek på navhålet på fälgen men köper du nya och köper dom till en subaru så får du med cemtrumringar (om det nu ska vara några) med rätt diameter.

Jansson
        Deltagare

Hur låg/hög et kan man ha utan att behöva göra några ändringar? Det säkraste är kanske att köpa fälgar med liknande et som på original ;)? Dumma frågor kanske men jag har verkligen noll koll när det gäller det här.:D

Christian S
          Deltagare

et kan variera lite beroende på hur bred fälgen är.
            en orginal sti fälg som är 17″x8″ verkar ha ET53
            problemet om du väljer en fälg med för höte ET är att den hamnar för långt in och tar i fjäderbent medans en med för lågt ET hamnar för långt ut och tar i skärmkanten.
            hittade en bra sida här http://www.whichwheels.co.uk/car/subaru/impreza-sti/

Igge
            Deltagare

http://waxtum.com/auto/rechner/et.html

Den har jag blivit rekommenderad, kan ju inte svära på att den stämmer helt men ger ett hum om hur det ligger till 🙂

Jansson
              Deltagare

Tack så mycket för hjälpen! 🙂

Ska försöka leta reda på ett par compomotive eller rota fälgar som passar. Tycker att dom har förbannat snygga modeller.

Igge
                Deltagare

Compomotive är grymt, men kan även tipsa millenium revolution!

Jansson
                  Deltagare

Dom var snygga dom med typ samma stuk som compomotive.står och väger mellan 17 eller 18 tum, får nog bli compomotive mo5/mo6 vita eller guld. 🙂

Gloremir
                    Deltagare

sitter själv o funderar på o köpa millennium revolution till min type r. blir isåfall 18×8… men men får se hur mkt pengar det blir kvar när bilen är ihop plockad.

koaaN
                      Deltagare

Har XXR 527 18×8.75 ET20 på min STi 2005 och det är inga rallyfälgar direkt. med en aning negativ camber så kan man åka skapligt utan att skrapa i skärmarna.

Jansson
                        Deltagare

Snygg modell på xxr. Har kikat lite på ultralite battle också, jag är mer för “rallystuk” 😉

koaaN
                          Deltagare

Snygg modell på xxr. Har kikat lite på ultralite battle också, jag är mer för “rallystuk” 😉

Samma här, så ska försöka sälja/byta bort mina mot några som passar mig bättre 😉

Jansson
                            Deltagare

Såg en uppsättning oz ultraleggera 18″ på blocket 8″ fram 9″ bak et 35. Passar dom tror ni?

Igge
                              Deltagare

Dumt att blanda storlekar skulle jag säga

Jansson
                                Deltagare

Jo det har du väl förbannat rätt i 😉 tänkte inte så långt 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.