SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor STI 2006 på E85

• Detta ämne har 19 svar, 2,380 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Folkrace.
Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Garagekungen
    Deltagare

Passar också på att låna tråden då jag blir mer och mer intreserad av att ev. konvertera till E85.

Hur har det gått på besiktningen (för de som åker E85) – skulle vara intressant att höra ?
      Är detta något som påverkar bedömningen på SBP eller är det inga problem…???

Om jag konverterar vill jag naturligtvis ha så lite ”onödigt” strul och fix som möjligt 🙂 !

/
      GK

Kvarnis
      Deltagare

Passar också på att låna tråden då jag blir mer och mer intreserad av att ev. konvertera till E85.

Hur har det gått på besiktningen (för de som åker E85) – skulle vara intressant att höra ?
        Är detta något som påverkar bedömningen på SBP eller är det inga problem…???

Om jag konverterar vill jag naturligtvis ha så lite ”onödigt” strul och fix som möjligt 🙂 !

/
        GK

Du får renare avgaser, den som skulle kunna vara ett problem är om dom är jävligt på och konstaterar att det luktar sprit, alt tycler bilen går lite väl bra.

TomK
        Deltagare

Du får renare avgaser, den som skulle kunna vara ett problem är om dom är jävligt på och konstaterar att det luktar sprit, alt tycler bilen går lite väl bra.

Bättre att bilen luktar sprit än att man själv gör det! :p:D

Christian S
          Deltagare

Bättre att bilen luktar sprit än att man själv gör det! :p:D

helt klart:D

problemet är väll om man tänkt använda den vintertid, är ju lite tjurigt att få igång dom när det är kallt ute. har för mig att det va runt -20 eller kallare så startar den inte fastän man har kört med motorvärmare och sen så byter dom ju till E75 på vintern med vilket väll inte är så bra om man mappat på E85.

Folkrace
            Deltagare

Kör min på E85 och har aldrig varit några problem vid besiktningen.

Har en kallstartsanordning på min och den startar alltid på vintern, visst lite mer svårstartad men går igång

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.