SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor STI 2006 Slutburk!

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Chewie
    Deltagare

Var och testkörde STI i lördags och jag e kär, i ljudet!
      Det låter ju som ett jetplan när man drar på. Annars är det rätt lugnt och skönt när man kör som vanligt.
      Någon som vet var man kan få tag i en sån?

dragster
      Deltagare

Vet att den går att köpa på: japanparts.com
        Frågan är bara om den är så prisvärd.;-)

SecretAgentMan
        Deltagare

Ljudet kommer av att det är alldeles för trångt system till flödet…totalt värdelöst. 🙂

/J

Twinturbo
          Deltagare

Gillade också det ljudet skarpt, precis som jag vill ha det. Tyst och fin vid normal körning occh ett agressivt väsande på fullgas 🙂

Finns det något eftermarknadssystem som låter så eller räcker det att plocka på bakre dämparen från STI’n för att få det ljudet?

SecretAgentMan
            Deltagare

…skrev jag precis med osynlig font? :+ 😀

Det är odugligt, ett tecken på begränsat flöde…jag kan säkert ta fram en plugg åt er och sälja dyrt… 😉

/J

Twinturbo
              Deltagare

Odugligt kan det ju inte vara, eftersom Subarus tekniker (oduglingar?) godkänt systemet och det bevisligen sitter monterat på 2006 års STI. Däremot kanske det finns system som ger mer effekt, men det är ju en annan sak 😉

Finns det något system som låter liknande?

Skulle STI’ns slutdämpare dra ner effekten på en WRX?

SecretAgentMan
                Deltagare

Visst fungerar det, men det behöver inte vara bra för det, ingenjörerna måste ta hänsyn till ljudnivå såväl som flödet…ljudet kommer av att det är för trångt helt enkelt (för att klara kraven på ljudnivå).

Som sagt, jag kan svänga ihop en plugg åt er som gör att det blir att väsa lite, kan säkert sälja den dyrt med så det blir redigt exklusivt. 😉

/J – tycker personligeb att det bara låter riktigt illa och allmänt fel

P.S. Är inte smidig idag, men grinig. 😀

Pasi_k
                  Deltagare

Odugligt kan det ju inte vara, eftersom Subarus tekniker (oduglingar?) godkänt systemet och det bevisligen sitter monterat på 2006 års STI. Däremot kanske det finns system som ger mer effekt, men det är ju en annan sak ;-)Finns det något system som låter liknande?Skulle STI’ns slutdämpare dra ner effekten på en WRX?

Min låter oxå som nått fräsande.
                    Mitt Sytem är ditsatt av dom som mappade min bil.
                    Det är nog samma ljud på alla system som inte DÖNAR för mycket?
                    Har iofs inte hört hur mitt orginal system låter efter som det ligger i garaget och skräpar.. 😀
                    Lyssna på filmen.
                    http://video.google.com/videoplay?docid=-6415528333027378047

Mvh Pasi.

Manor
                    Deltagare

Jag håller med om att väsandet låter ballt. Det var en 2006:a på Emmaboda som lät som ett reaplan när det gasades. Det var så att håren ställde sig på kroppen…av ren njutning.

FlyingFin
                      Deltagare

🙂

Jag gillade också original ljudet på min PSEIII.

Måste också säga att när jag hade plockat ner mitt original avgas och lade det sida vid sida med mitt Helix system, så var det som att jämföra trädgårdsslang med stuprör 😉

Original avgas = mindre, tyngre och ganska skönt ljud ibland.
                        Helix avgas = större, lättare och skönt ljud hela tiden. 😉

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT”-Tommi Mäkinen 😀
                        Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

Twinturbo
                        Deltagare

Pasi, ditt system låter också klart godkänt. Brötar inte för mycket och fräser till gott på fullvarv 🙂
                          Vilket märke är det på ditt avgas?

Pasi_k
                          Deltagare

Pasi, ditt system låter också klart godkänt. Brötar inte för mycket och fräser till gott på fullvarv 🙂 Vilket märke är det på ditt avgas?

Det är antagligen nått vanligt märke , men det står digitpower på det.
                            Dom som trimmat min kärra…
                            http://www.digitpower.ch/index.html

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Impreza-WRX-STI/PICT1222.sized.jpg

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Impreza-WRX-STI/PICT1487.sized.jpg

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Impreza-WRX-STI/PICT1223.sized.jpg

Någon av dom lärda vet säkert vad det är en kopia på 😛 😛 😛

Storm
                            Deltagare

Var och testkörde STI i lördags och jag e kär, i ljudet!Det låter ju som ett jetplan när man drar på. Annars är det rätt lugnt och skönt när man kör som vanligt.Någon som vet var man kan få tag i en sån?

Det var väll inte Orginal STI utan någon upgraderat STI catback system ?

Twinturbo
                              Deltagare

Var och testkörde STI i lördags och jag e kär, i ljudet!Det låter ju som ett jetplan när man drar på. Annars är det rätt lugnt och skönt när man kör som vanligt.Någon som vet var man kan få tag i en sån?

Det var väll inte Orginal STI utan någon upgraderat STI catback system ?

Nja, den som jag körde för ett par veckor sedan hade originalsystem och lät som ett jetplan…

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.