SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor sti 2008 misständer vid 3500rpm

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    stijimpa
    Deltagare

Hej, jag har en sti -08 som misständer vid ungefär 3500rpm, antar att de är något med tändning. Något som är vanligt att de pajjar? Tändspole?

Speedstr
      Deltagare

Uppdaterad mjukvara? läste att det några som hade upplevt att bilen klipper till lite vid 3500 vid full gas från låga varv.

stijimpa
        Deltagare

Jag köpte bilen för några dagar sen och har inte märkt det innan, motorn är bytt så den borde väl vara uppdaterad?

Uppdaterad mjukvara? läste att det några som hade upplevt att bilen klipper till lite vid 3500 vid full gas från låga varv.

Speedstr
          Deltagare

Det var nog därför han fick byta motorn för att inte mjukvaran var uppdaterad, kolla med auktoriserad verkstad om dom kan kolla vilken version det är i, tror det finns en post på detta forum om detta.

Om jag inte minns helt fel så får den för lite sås runt 3500, och uppdateringen gör att den går lite fetare vilket minskar risk för kolvsmältning.

stijimpa
            Deltagare

Okej ja jag får göra det.
              Läste på subarus sida att garanti gäller 3 år eller 10 000mil, betyder de att de fortfarande finns garanti då den gått 8100 och motorn 3000?

Det var nog därför han fick byta motorn för att inte mjukvaran var uppdaterad, kolla med auktoriserad verkstad om dom kan kolla vilken version det är i, tror det finns en post på detta forum om detta.

Om jag inte minns helt fel så får den för lite sås runt 3500, och uppdateringen gör att den går lite fetare vilket minskar risk för kolvsmältning.

Speedstr
              Deltagare

Okej ja jag får göra det.
                Läste på subarus sida att garanti gäller 3 år eller 10 000mil, betyder de att de fortfarande finns garanti då den gått 8100 och motorn 3000?

Det är vilket av dom som inträffar först, så ingen garanti från subaru, men din försäkring kanske täcker det?

Jag skulle nog ta den till en känd/bra Subaru verkstad för att kolla mjukvaran först av allt!

stijimpa
                Deltagare

Okejokej, jag har folksam helförsäkring, behövs nån tilläggsförsäkring för motor eller nå liknande?

Det är vilket av dom som inträffar först, så ingen garanti från subaru, men din försäkring kanske täcker det?

Jag skulle nog ta den till en känd/bra Subaru verkstad för att kolla mjukvaran först av allt!

adrenalin
                  Deltagare

Okejokej, jag har folksam helförsäkring, behövs nån tilläggsförsäkring för motor eller nå liknande?

Det står nog i dina papper du fick när du tecknade försäkringen alternativt på deras hemsida, om ingen annan här har svaret.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.