• Detta ämne har 6 svar, 1,085 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av livio.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    livio
    Deltagare

hallå är som sagt ute efter en sti 6 växlad sti låda som passar rakt på min svensk sålda wrx 01.

tacksam för svar Mvh Livio

Adam K
      Deltagare

Ingeting är rakt av i sammanhanget.
        6petarn är tyngre, och längre i huset, så du behöver en annan kardanaxel.
        Om du vill lägga en massa extra pengar och köpa en låda med DCCD så bör du dessutom absolut köpa en R180 bakdiff och då behöver du dessutom STi’ns bakhubbar och bromsar också då drivaxlarna är kraftigare.
        Sen får du se upp med vilken slutväxel det är på lådan du köper (ointressant om du köper med bakdiff från samma bil) men jag vet inte vad det är för slutväxel i 03an o 04ans icke PSE, ‘tror’ det är samma som i din nuvarande.
        Sen så är 6petarn som du vet tätare stegad, men inte högre stegad, det är inte omöjligt att du hellre vill ha en låda från en 2,5a, från en Forrester 2,5, en äldre amerikansk STi 05-framåt STi’s…

livio
        Deltagare

okay då har man uppfattat det hela lite fel med att dom inte bara är att lyfta i.Lägga massa pengar till låda med dccd har jag inte råd till kostar säkert litte mer en vad vanliga sti lådorna.

Är det inte så stor operation att köra på lådorna från forrester eller usa sti så skulle det funka om det är lika innehåll i dem?

Mvh Livio

Subarumicke
          Deltagare

okay då har man uppfattat det hela lite fel med att dom inte bara är att lyfta i.Lägga massa pengar till låda med dccd har jag inte råd till kostar säkert litte mer en vad vanliga sti lådorna.Är det inte så stor operation att köra på lådorna från forrester eller usa sti så skulle det funka om det är lika innehåll i dem?Mvh Livio

Du kan köpa en Sti låda,men behöver kardan och spakställ,sen bör du kolla att din diff i bak har samma utv.. som STI-lådan jag tror det är samma? sen kan man på sikt byta diff mm.. 😉

livio
            Deltagare

Okay känns då som att det är mindre stök att köra på PPG satts. blir nästan samma penga och mindre stök. Men lite mer ljud.

Mvh Livio

Blocken
              Deltagare

Byt till dig en STi istället, den är snabb och hållbar original. 🙂

/AB

livio
                Deltagare

vore riktigt kul de.hadde man haft pengar man kunde lagt imellan så.

har alf hittat en låda från en 04ans sti prodrive.ska vell passa om jag har kardan r180 diff bak.och drivaxlar, spakställ?

Mvh Livio

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.