SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor STI 6tr låda

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #53604
    jeppe
    Deltagare

      Jag har hört att Sti lådan klarar 750 Nm
      Subaru har ju fått mycket beröm för denna låda !

      #53597
      SecretAgentMan
      Deltagare

        >Jag har hört att Sti lådan klarar 750 Nm
        >Subaru har ju fått mycket beröm för denna låda !

        Man skall ta allt med en nypa salt, det har redan lyckats bli drevsallad med mindre ork än så i minst en låda som jag känner till (inte i Svedala) – det beror alldeles på hur man använder bitarna tyvärr.

        Den gamla lådan klarar säkert 750 Nm med….ett par ggr. 😀

        /J

        #53607
        Rogga
        Deltagare

          >>Om man nu få tag i en japanimport låda, skiter det sig då?
          >>
          >
          >
          >näedå, eftersom jap spec har 1:1 i fördelnigslådan så behöver
          >du bakre krondrev (och kanske pinjongen) från en 3.9 bakdiff
          >finns på vissa imprezor, typ sport…
          >
          >utväxlingen i impreza sti jap lådan kan dock var lite kort…
          >forrester sti’n verkar ha lite mer intresant utväxling –
          >kanske lite lång istället
          >
          >/Ola

          Tack tack 😉

          Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!

          http://www.compello.se/

          #53601
          Kvarnis
          Deltagare

            Om man börjar ha ~400Ibs/ft kan jaglr mer så skulle forrestern vara intressant men för för en normal trimmad bil med ~350Bhp&under 500Nm så är en europa lr JDm att föredra.

            6:an skulle annars bli en löjlig över växel, 1-4 an är väl kort med en 2.5L kan jag säga 5&6:an är bra.

            du måste fixa en ny bak diff till en JDM låda om det ska funka,sen är det tydligen lite sämre med plats att montera den oxå.

            #53608
            Rogga
            Deltagare

              Fina svar det tackar vi för 🙂

              Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!

              http://www.compello.se/

              #53615
              STi2000
              Deltagare

                Har endelig fått en kasse nå. Hvilke fester brukte du til kassen? Orginalt på GT’n eller fra 6 trinns kassen?

                #53616
                STi2000
                Deltagare

                  Brukte et STI feste for 5tr kasse, det fungerte bra.
                  KVARNIS: Brukte du mellom aksling fra GT og forkortet den eller byttet du til nyere type?.

                  #53602
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Använde det från Gt har jag för mig..men det är samma= så spelar ingen roll.

                    Skulle däreimot se till att skaffa grup N vxl fäste då risken att lådan kommer att slå mot karossen.

                    #53617
                    STi2000
                    Deltagare

                      Men hva gjorde du med mellomakslingen? 6tr kassen er jo 6 cm lengre en 5 tr kassen?

                      #53603
                      Kvarnis
                      Deltagare

                        Använde en från en STI, följde med lådan… Om det är kardanaxel vi pratar om..

                        #53618
                        STi2000
                        Deltagare

                          Ja, det er vel navnet på den på svensk ja. Jeg bruker orginal akslingen og får den for kortet 60 mm. Kassen som jeg fikk er det 3,9:1 utveksling på. Det er også orginale rør til olje kjøler, tror kassen kommer fra en STi RA

                        Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.