- Detta ämne har 22 svar, 1,886 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av Subbarist.
-
FörfattareInlägg
-
26 november, 2002 kl. 15:25 #4677Janne248Deltagare
… finns på denna sida.
http://www.subaru-sti.co.jp/parts/impreza/cat2.htmlÄr det nått att ha? Blir det nå bättre väghållning?
/Janne
_________________
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
_________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/26 november, 2002 kl. 15:29 #66982SecretAgentManDeltagareByt ut bussningarna i originalpryttlarna istället, gör *massiv* skillnad på bana i alla fall. Bilen blir mycket skarpare (höll på att åka i diket – på insidan av trösen i somras 😀 ).
Bygger du banbil Janne?
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?27 november, 2002 kl. 06:52 #66992Janne248DeltagareJerry, jag vet inte vad jag gör. Men jag vill göra saker…hehe
Men vill ha bättre väg hållning, och lite sänkt, men coilovers verkar struligt. (När man helst bör ställa hjulvinklar vid höjdjusterin (vinter/sommar))
Då tänkte jag om man sänker lite bara typ 20 mm som det står att det blir med en sats av STi grejorna.
Tänke om man skall skaffa kompletta fjäderben med dämpare å fjäder eller bara fjädrar (kanske funkar med orginal dämpare).Vad rekomenderar du för “bussningar” då? Pris? Vart köpa?
/Janne
_________________
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
_________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/27 november, 2002 kl. 08:05 #66983SecretAgentManDeltagareKompletta fjäderben blir lika dyrt som coilovers…jag menar, med coilovers kan du ju justera in bilen så den blir precis så hög som du vill ha den.
Börja med coilovers, gå vidare därifrån – det är inte kul att göra allt på en gång, mycket roligare/mera intressant att fila på bilen, och märka resultatet.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?27 november, 2002 kl. 10:16 #66993Janne248DeltagareVad rekomenderar du för coilovers då? Jag är lite tveksam till AVO, dom där som är till salu här på formuet, efter att läst på scoobynet om dem.
Men du säger börja med coilovers? Nyss skulle jag börja med bussningar?????
Är STi bussningarna på den sidan nått att ha? (Tänka om man skulle beställ med Plogen i hans stor Japan beställning som skulle bli nu i Dec.)STi sidan på dålig engelska:
http://www.excite.co.jp/world/url/?wb_url=www.subaru-sti.co.jp/parts/impreza/cat2.html&wb_lp=JAEN&wb_dis=2/Janne
_________________
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
_________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/27 november, 2002 kl. 13:22 #66984SecretAgentManDeltagareJag trodde du var ute efter de nya bärarmarna från STi…med “rosejoints” istället för ordinarie bussningar.
Börja med att ordna fjädring/dämpning, det gör störst skillnad…med störsa sannorlikhet räcker det mer än väl.
Leda fungerar, varför krångla till det? Dyra är de dock, och har lite tendenser att “låta” när de är kalla. Men som sagt – de fungerar.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?27 november, 2002 kl. 14:23 #66994Janne248DeltagareJag är väl ute efter saker som gör väghållning bättre.
Är nya bärarmarna från STi…med “rosejoints” bättre (i förhållade til pris)?När det gäller coilovers så menar du Jerry att det är detta man skall köpa då???
http://www.ledasuspension.co.uk/PDF%20Format%20sheets/Subaru%20Oil.pdf
Total pris = £999:- (SEK 15000:-)(+frakt)
Plus moms kanske (17,5%)?????????????/Janne
_________________
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
_________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/27 november, 2002 kl. 14:36 #66985SecretAgentManDeltagarePrecis dem ja…vill du handla i Svedala åker du till BCT i Enköping och får dem ditsatta för ~20 packat och klart.
Men skruva dit fjäderben är skitenkelt..
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?27 november, 2002 kl. 14:52 #67002NiklasDeltagareSkitenkelt?! Det sa ni om quickshiften med…tog mig 4 timmar att få dit! 😉
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
27 november, 2002 kl. 15:02 #66986SecretAgentManDeltagare*asgarv*
Ja Äljen, vi pratar antagligen om ett par tre veckor eller så i dina mått mätt.
😉
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?27 november, 2002 kl. 16:23 #67003NiklasDeltagareJa fy fan, jag får ta semester för att byta olja ju! 😀
// Alien – född mitt i näven
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
28 november, 2002 kl. 07:09 #66995Janne248DeltagareLAST EDITED ON Nov-28-02 AT 08:25AM (GMT)
>Precis dem ja…vill du handla i Svedala åker du till BCT i Enköping
>och får dem ditsatta för ~20 packat och klart.Gör dom hjulinställningar också????????????????
WWW till BTC=????????>Men skruva dit fjäderben är skitenkelt..
Jo, det ser ju inte ut å vara så svårt, men man måste väl koppla isär bromsrör/slang = jobbigt, kanske skall man slänga på stålomspunna på samma gång, när man ändå lixom ha isär det?
Fixar BCT det också?Tror du priset på Ledas sida är med eller utan engelsk moms???
EDIT: Hittade WWWn : http://www.bodinchassiteknik.se
Ger inte så mycket förtroende……tyvärr…/Janne
_________________
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
_________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/28 november, 2002 kl. 08:26 #66987SecretAgentManDeltagareMan behöver inte ta loss bromsslangarna…(klipp “öglorna” istället).
Och att BCT är bättre på att mecka med bilar än med hemsidor – skulle det vara ett problem?
Han är en ur det gamla gardet, fort går det inte – men han är noga.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?28 november, 2002 kl. 08:35 #66996Janne248DeltagareLAST EDITED ON Nov-28-02 AT 02:38PM (GMT)
>Man behöver inte ta loss bromsslangarna…(klipp “öglorna” istället).Ska man betala 20K så får dom montera riktigt, dvs OM det finns nya öglor på LEDA benen så får dom montera riktigt också. (Ser ut som det finns riktiga öglor)
Har faktiskt 50% av 20K undanstoppat så spara lite till och man kan ta en tur ned till Enköping till våren när sommardäcken är på.
Ska ringa å prata med dem nästa år om vad dom gör å så.Vilka Stålomspunna slangar skal man köpa som är direkt “bolt-on” ?
EDIT:
>Han är en ur det gamla gardet, fort går det inte – men han är noga.Hur länge tar det att montera ett komplett kit då?
En dag? Kan man vänta där och kolla på?/Janne
_________________
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
_________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/28 november, 2002 kl. 19:25 #66989OzODeltagareVarför inte kika på Öhlins också?
Stålomspunna slangar -> Goodridge.
BCT gör det på en dag. Han gör hjulinställningar. Man kan hänga där och kika, fast jag skulle nog låta honom jobba ifred någon stund under dagen. Men han snackar gärna bil… banbilar då… trimma gatubilar tycker han är värdo egentligen, när han bygger roligare på dagarna! 🙂
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif“It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.