SSC Annonser Säljes – Delar Sti ic

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Just try
    Deltagare

Har en sti ic liggnades från min sti type ra – 96.
      Den är i kanon skick endast 4600mil!!

Finns i Göteborg!

Pris 600kr

Mvh Magnus
      Tele: 0702-883588

Lorkaz85
      Deltagare

Är den lika stor som den som sitter i gt:en?
        och typ samma anslutningar?
        men tåligare?

Just try
        Deltagare

Kan inte svara helt hundra på om alla fästen och anslutningar är exakt samma.
          Dock så är det många som gjort denna uppgradering på sin bilar. En sti ic kyler luften bättre
          än en orginal gt ic.

Mvh Magnus

Gilarski
          Deltagare

Det är newage STI intercoolers som folk sätter på sina bilar, det är enorm skillnad på dom!

🙂

Jepp, hade en -03 STI IC på min, ordentligt större än de på GC8’orna & gav noterbar skillnad 🙂

Just try
            Deltagare

För det första så har du aldrig sett min ic och du har inte heller en aning om vilken version jag har på min bil! Jag kan ha en senare version som är uttagen 96 eller hur! Sen förstår jag inte riktigt vad du gnäller på? Jag har inte skrivit någonstans att den skulle vara större än gt icn eller hur? När jag jämför med en orginal gt ic så ser jag skillnader på kylpaketet, men visst det är säkert fel av mig anta att den skulle kyla bättre för det. Så på den punkten finns det en möjlighet att du har rätt. Jag är mycket väl medveten om att en new age sti ic är större och bättre men kostar också betydligt mer så alvarligt talat förstår jag inte vad du har förandledning att gå på så spydigt som du gör!

Hur som helst så är det ett bra pris på en fin ic med låga mil. ( Och för att Mr spydig ska knippa käft ) så är det alltså inte en new age sti! Förtydligar detta trots att jag ingenstans skrivit att det skulle vara det.

Nänänänä!! För det första är den en liten sne intercooler till phase 1 motorn, dvs fram tills 1996 som du har, sen så är inte oldage STI intercoolers bättre än dom som sitter på GT oavsett, jag har en STI intercooler från en STI Type R V.5 och den är helt identisk i storlek med GTn (förutom övre gavlen skiljer liiite), den stora skillnaden är tryckrören som är mycket bättre på STI intercoolern.

Det är newage STI intercoolers som folk sätter på sina bilar, det är enorm skillnad på dom!

🙂

Just try
              Deltagare

Ursäkten är accepterad, Jag reagerade mest på hur du skrev ditt inlägg, inte så mycket över vad du skrev. Sen har du nog rätt i att jag hade den äldre varianten av ic på min bil.
                Jag är absolut inte den som vill lura någon att köpa någonting i tron om att dom köpt något annat.
                Dessutom handlar det om små pengar.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.